Dag 95 - 'Positieve' en 'Negatieve' Lichaamsbeelden Verwijderen

Ik ben Vlees - dus elke gedachte, gevoel, emotie die ik heb in relatie tot mijn lichaam is een verstoring/misvorming van het Vlees als wie ik echt ben als het Levende Woord.

Vandaag was het heel warm en onder het 'wachten' in een park omdat we veel te vroeg waren voor een afspraak kreeg ik het te warm met mijn zwarte fleecemaillot aan en vroeg aan mijn ex of ik deze wel uit kon doen omdat mijn benen zo 'blubberig' zijn geworden. Ik wilde een crossreferentie om veronderstellingen over lichamelijke verandering aan werkelijkheid te toetsen. Hij vond dat het gewoon kon en ik wilde het want het is prettig met die warme wind met blote benen te lopen. Het is voor mij maar een paar keer per jaar warm genoeg om geen beenkleding aan te hebben. Een aantal keer vroeg ik hem mijn achterbenen te beschrijven waarop hij zei dat er 'drie putten' (vet/cellulites) waren en dat het geen schande was. Ik kon erom lachen ook - ik begrijp dat het niet bepaald wie ik ben, edoch realiseer ik me ook dat het opgeslagen geest/gedachten/emoties (kwaadheid) is en dat ik daar aan moet werken door mezelf te bevrijden in toepassing van zelfvergeving op de specifieke componenten van/in mijn geest (gedachtes/gevoelens/emoties).


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb te zien, realiseren en begrijpen dat die gedachtes die geen betekenis hebben voor mijn omgeving, of... en voor mezelf en dergelijke - in mijn lichaam gaan zitten en daarom het lichaam verandert met de jaren, omdat ik de gedachten begin op te slaan. En alle gedachten die ongebruikt zijn - gaan in mijn: VET, (FAT: File Allocation Tables), mijn cellulitis - en dergelijke - de verschillende mogelijkheden waar het in mijn lichaam opgeborgen is = eenvoudig als informatie die praktisch nergens toe dient - zeer zelden ergens toe leidt. En - naarmate ik ouder word, gebeurt dat automatisch = dat was een van de manieren om het fysieke te ontwerpen op die manier, dat het praktisch zoiets als een demonisch bezeten informatiecentrum wordt - naarmate ik ouder word.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb op bepaalde plekken 
in mijn lichaam structurele manifestaties verzameld te hebben van emotionele gehechtheden uit het verleden ten behoeve van mijn zelfverdediging, waarbij ik aan emotionele gehechtheden blijf vasthouden door kwaad te blijven over hetgeen mij door een ander is aangedaan.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb te zien, realiseren en begrijpen dat vet op de benen me vertelt, dat mijn richting in het leven afhankelijk is van mijn besturing van anderen, ofwel van de besturing door anderen; met andere woorden, ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb ofwel te zitten wachten om door anderen te worden bestuurd ofwel mijn belangrijkste doel in het leven te laten bestaan in/als anderen te besturen en niet mezelf.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb te zien, realiseren en begrijpen dat mijn benen een grote hoeveelheid bloed laten circuleren, zodat ze in hoge mate beschikbaar blijven voor eventuele reacties.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mijn benen te gebruiken om mij op voedsel te storten, dat de maag vult.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb om mijn benen te gebruiken om te vluchten voor mijn angsten.


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb om mijn benen te gebruiken om me op geld te storten.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb om mijn benen te gebruiken om genetisch in beweging te komen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb om mijn benen te gebruiken mij in contact te brengen met een sexuele partner.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mijn benen een belangrijke rol in de evolutie van de mens te laten vervullen als schepsel met een onmiddellijk inzetbare vermogen ter bescherming van mezelf - en hierin vergeef ik mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te leven om mezelf te beschermen en mezelf 'rechtstreeks' bescherm zonder aan leven toe te komen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb "een verstoord lichaamsbeeld" te hebben gecreeĆ«rd - als het hebben van "negatieve gevoelens" (gedachten en emoties) over of beleving van eigenschappen, functies of beperkingen van mijn eigen lichaam of lichaamsdelen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb een druk te ervaren om lichamelijk perfect te zijn in plaats me te realiseren/waarderen wie ik ben in mijn lichaam.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb behoorlijk onzeker over mijn lichaam te zijn geworden en een verminderd zelfvertrouwen te hebben toegestaan.

Vrouwen met een eetstoornis hebben niet last van een gestoord lichaamsbeeld, maar juist van een te realistisch lichaamsbeeld (schilderij Pablo Picasso).
Pablo Picasso


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf te beperken in mijn spontaniteit en in de dagelijkse dingen die ik doe.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb door het vermijden van bepaalde activiteiten en door mijn pogingen om mijn lichaam te ‘verbeteren' nog minder zelfvertrouwen te hebben in mezelf.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb ontevreden te zijn (geworden) over mijn lichaam.






Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb te zien, realiseren en begrijpne dat veranderingen van mijn lichaam voortkomen uit zelfmisbruik, de participatie in herinneringen, gedachten, gevoelens en emoties/reacties.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb door het verlies van lichaamsfuncties als bijv. een inefficiĆ«nte ademhaling en immobiliteit het vertrouwen in mezelf als in mijn lichaam te hebben 'verloren'. 


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb schaamte te ervaren over mijn lichaam en/of bepaalde lichaamsdelen.


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb vermijden van kijken naar en/of aanraken van betreffende lichaamsdeel.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te vermijden te kijken naar en/of aanraken van betreffende lichaamsdelen.
 
Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb intiem lichamelijk en/of seksueel contact te vermijden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mijn bovenbeen te verstoppen als ze dik zijn en te tonen als ze slank zijn. 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te veranderen in sociale betrokkenheid of sociale relaties naargelang hoe mijn lichaaam is. 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb machteloosheid met betrekking tot het eigen lichaam te ervaren in de zin van niet simpel op te staan in mezelf als mezelf en mezelf  een kans te geven hier te zijn constant, in aanwezigheid zoals ik ben.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb overmatig bezig te zijn met lichamelijke veranderingen of verlies van mobiliteit van lichaamsdelen. 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb zelfvernietigend gedrag aan de dag te hebben gelegd door een groot deel van mijn leven te weinig te eten waardoor ik mijn lichaam niet heb ondersteund en mijn geest in wezen de vrije hand geef om mij in en als mijn lichaam te misbruiken/consumeren.

Ik stel mezelf ten doel te kijken waar ik in mijn lichaam overcompensaties heb zitten, die afkomstig zijn uit bepaalde hardnekkige toepassingen, gedragingen en denkvormen en deze te deconstrueren door toepassing van zelfvergeving, zelfeerlijkheid en schrijven.

Ik stel mezelf ten doel te kijken naar de structurele manifestaties die ik verzameld heb als emotionele gehechtheden uit het verleden ten behoeve van mijn zelfverdediging om deze emotionele gehechtheden los te  kunnen laten en mijn lichaam te bevrijden/reinigen van deze systeemtoepassingen.


Ik stel mezelf ten doel te leren mezelf te besturen.



Reacties

Populaire posts