Dag 97 - Mezelf herscripten voor het weerzien van zus





Zus als zelf

Vorig jaar met Pasen hadden A. (mijn veertien jaar jonger zus) en ik een onenigheid over iets wat zei zij over kanker. We zaten buiten aan tafel bij onze ouders en A. was met haar vriendin een beetje aan het stechelen over zonnebrand opsmeren waarbij de vriendin zegt dat ze niet zo nodig dat spul op hoeft. Op een gegeven moment zegt A. tegen haar dat ze dan kanker krijgt waarop de vriendin reageert met wat gemurmel. Dit ligt nogal gevoelig/pijnlijk aangezien de vader van de vriendin toen zij tiener was is gestorven aan kanker. Dus ik trok toch mijn stoute schoenen aan om te zeggen dat woede o.a. kanker veroorzaakt waarop A. woedend op mij reageert dat dat niet klopt zonder ook maar even te overwegen/in te zien of dit zo kan zijn. Ik kreeg 'de zwarte piet' omdat ik op het onderwerp doorga terwijl zij erover begon en het juist de vriendin aan het inwrijven was. Ik deed nog een schepje er boven op en zei dat mijn buurman die meerdere kankers heeft gehad het ook had gezien dat boosheid wel eens met het woord kankeren verband kon houden. Toen stoof ze weg, met haar vriendin in het kielzog natuurlijk en ging in de woonkamer zittten.

In wezen deed ze wat het 'beste' was: zichzelf verwijderen omdat het haar beïnvloedde. Ik had het weer verpest aldus haar zoals ik vaak beticht wordt van feestjes van de illusoire geest te verpesten. Afijn, hier was duidelijk meer aan de hand en niet uit te komen op korte termijn; rekening houdende met het feit dat A. een vrij zware post partem depressie had. Dus, ik behoorlijk van mijn stuk ook besloot weg te gaan en stapte iets later in de auto om naar K. te vertrekken. Ik zag dat 'als beste voor iedereen' zodat het Paasfeest voor hen doorgang kon vonden alwaar ik geen waarde aan hecht alsdan dat ik meedoe omdat mijn vader anders boos op me wordt. Ik begrijp dat het Spiegels zijn maar als dat niet van twee kanten kan worden ingezien dan rest pauzetijd. Ik had  kort geleden al gehoord van onze moeder dat A. het ook vervelend vond mij niet meer te zien. Ik heb nog enkele mails gestuurd over zelfvergeving van boosheid, maar geen respons. Welnu, komend weekend ga ik hen/mezelf weer zien en schrijf hiervoor een script om mezelf erdoorheen te kunnen bewegen/ademen en het punt in mezelf te transcenderen dat ik mezelf niet 'mag' uiten. Het bouwen van gelijkheidsrelaties is essentieel in en als de mensheid willen we over onszelf heen komen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb te communiceren met A. die geboren werd toen ik veertien was dat toen ze ouder werd dat 'zus(je)' een zelfdefinitie is en niet is wie we werkelijk zijn; dat het werkelijk piepklein is om in en als een zelfdefinitie te bestaan.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb te communiceren met 'mijn zus' dat ze als iedereen een wezen is dat individueel uitdrukking geeft aan zichzelf en niet slechts beperkt is tot 'mijn zus', maar een gelijke is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb bang te zijn om te communiceren dat 'zus'/'zusje'/'grote zus'/'kleine zus' zelflimiterende definities zijn waarin we onszelf als de geest gevangen hebben gezet en in wezen zelfmisbruik is om zelf zo weg te zetten/plaatsn in een klein hokje in/van de geest.


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb A. klein te noemen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me 'grote zus' te laten noemen terwijl ik dat al niet prettig vond en wetende dat het een zelfbeperkende uitspraak kan zijn als daar waarden aan worden gehangen.


De Mensheid als Eén
is onze Echte Familie



Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het als niet prettig te ervaren wanneer en als A. mij 'grote zus' noemt/noemde omdat ze mij daarmee groter maakt en zichzelf kleiner wat dan ook uitmondde in frictie vanwege deze gepolariseerde zienswijze.


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb te zien, realiseren en begrijpen dat polariteiten zijn gecreëerd en gemanifesteerd in dit bestaan van dit geestesbewustzijnsysteem met het doel om strijd te veroorzaken; om strijd in je hoofd uit te lokken, want door die strijd wordt een lichtbol gemanifesteerd in het centrum van je wezen. En die lichtbol activeert het geestesbewustzijnsysteem in het hele fysieke lichaam, zodat je gedachten, emoties en gevoelens krijgt en puhh je bent weg! Dan ben je de geest. Dan ben je het systeem.


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb een wereld/systeem te creëeren waarin de ene het karakter van 'kleine zus' speelt en de andere het karakter van 'grote zus' gaat spelen v.v. in plaats ons te realiseren dat zelf gelijk is aan anderen als zelf.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb meer dan een jaar niet met A. te hebben gesproken uit angst dat ik weer vanalles naar me toe krijg geworpen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het punt van kennis in het familie-/wereldsysteem als mezelf zo hoog op te voeren dat we onszelf verhinderen tot eenheid en gelijkheid te komen als we elkaar niet gaan ondersteunen in de realisatie van wie we zijn als leven gelijk.


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het oneens te zijn over iets wat A. zei.



Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb te weten of ik probeer een punt te maken dat ik meer weet.



Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb verontwaardigd te zijn wanneer niet even wordt overwegen wat of ik deel zo kan zijn.



Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het belachelijk te maken dat men zo maar de wetenschap van deze wereld gelooft.


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te denken dat ik altijd 'de zwarte piet' ben omdat ik op het onderwerp doorga en tot op de bodem wil uitspitten.


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb er nog eens een schepje boven op te doen om mijn punt kracht bij te zetten door mijn buurman erbij te halen.


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te denken dat ik het altijd verpest in plaats te zien, realiseren en begrijpen dat ieder het alleen voor zichzelf kan verpesten door te reageren, want reacties zijn altijd conditioneringen/ zelfprogrammeringen uit het verleden en geen leven in gewaarzijn, aanwezigheid als zelf als de adem.



Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb aangeslagen/van mijn stuk te zijn door reacties van een ander - en dus vergeef ik mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb reacties te internaliseren door deze niet gelijk te communiceren.


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf verongelijkt te voelen dat A. steeds maar weg kan komen met kwaadheid in plaats mezelf te realiseren dat ieder zijn eigen proces wandelt van zelf onder ogen te zien als wat zelf in zelf heeft toegestaan en aanvaard.




Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb dat ik mezelf niet 'mag' uiten in het moment.



Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb bang te zijn voor allerlei commentaar het komend weekend in plaatsmezelf te realiseren bang te zijn voor mijn eigen angst.





Ik stel mezelf ten doel aan te tonen dat polariteiten - twee tegengestelden - strijd uitlokken in het hoofd en mensen in hun hoofd voortdurend van de ene pool naar de tegenovergestelde pool springen.



Ik stel mezelf ten doel te laten ZIEN dat nederigheid het eens zijn is met een ander als zelf wanneer zij zeggen wat ik al weet omdat ik realiseer dat mijn ondersteuning meer zal betekenen dan wanneer ik een punt probeer te maken dat ik meer weet.


Ik stel mezelf ten doel verder te onderzoeken wat de persoonlijkheden/karakters zijn waarin we 'botsen' om zo de reactiespelen te stoppen karakters te spelen.




Reacties

  1. Cool Sylvie! "Succes" dit weekend met het onderzoeken van deze kleine zus - grote zus relatie.

    Zelf ben ik ook onderdeel van een soortgelijke constructie - dan als middelste zus - en ik heb gezien dat daar veel programmering zit.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts