Dag 157 - Energie aarden: De belangrijkste ontdekking over gezondheid ooit?

Toen we gister met de paarden van het weiland kwamen adviseerde M. me de energie naar beneden/de aarde in te laten waarbij ik me weer eens realiseerde dat ik een 'blokkade' ervaar ter hoogte van mijn bovenbenen en het mij niet lukt de energie in de aarde te laten gaan, hetgeen een erg vervelende ervaring is omdat ik zo de energie in mijn lichaam vasthoud en met name in mijn benen en scapula (religie van zelf) waardoor deze energie/informatie steeds blijft rond cirkelen in me/mijn lichaam en ik dus in feite rondjes blijf lopen in mezelf als de geest en mijn lichaam zodoende geweld aandoe in de acceptatie/participatie in energie/bewustzijn. Ik kan mijn benen er moeilijk stil door houden en sta te wiebelen op mijn benen waarin ik geen stabiel hier ademen en staan kan ontwikkelen. Na een eerste sessie Pilates hier gisteravond kon ik al een opmerkelijke verandering vast stellen in fysiek hier zijn.

Vandaag kreeg ik van G. het punt van de buik intrekkken, billen in en recht staan als feed back waar ik al lang onzeker over was en ik in mijn geest heen en weer ga tussen wel of niet buik in en ademen. Nu weet ik het zeker waardoor ik de adem door mijn hele lichaam kan leren gaan. De belasting van de energie/geest op mijn lichaamshouding is desastreus te noemen.


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb te zien, realiseren en begrijpen dat energie aarden de belangrijkste ontdekking gezondheid van lijf en leden ooit is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb door de participatie in
stress (angst) mijn lichaam en geest zodanig verzwakt te hebben, dat ik nodig iets aan deze chronische stress dien te doen door middel van hier in gewaarzijn van mezelf/mijn lichaam te ademen en de energie in de aarde te laten gaan.


 





Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven te moeten stoppen met fysieke oefening uit angst dat ik mijn lichaam wat aandoe/overbelast in/met fysieke oefening in plaats mezelf te realiseren dat ik in de participatie in de geest/gedachte mijn lichaam belast en de geest mij helemaal voor zichzelf wil, dat ik niet participeer in fysieke activiteiten opdat ik verslaafd blijf aan de geest/energie van herinneringen/gedachten, gevoelens en emoties.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het functioneren van mijn lichaam te hebben geblokkeerd door het opeenstapelen/opeenhopen van energie/gedachten/herinneringen in mijn fysiek door angst-gewaarzijn als overlevingssysteem in de geest.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb
een 'blokkade' te hebben gecreëerd ter hoogte van mijn bovenbenen door mezelf af te scheiden van mijn onderkant/bovenbenen waardoor ik mijn lichaam in tweëen heb gedeeld als de vertweefeling (vertwijfeling) geest-lichaam.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mijn lichaam geweld aan te doen door herinneringen/gedachten/ gevoelens/emoties in mijn lichaam op te slaan.



Ik stel mezelf ten doel mijn fysiek op orde te krijgen door met behulp van pilates fysiek te ademen en me in elk moment gewaar te worden van mijn lichaam/houding.

Ik stel mezelf ten doel mijn leven op orde/stabiel te krijgen door de energie te lozen via mijn benen en voeten in de aarde te laten gaan en het proces van zelfvergeving, schrijven en zelfcorrectie.

Ik stel mezelf ten doel de adem door mijn lichaam op en neer te laten gaan tot ik stabiel hier kan staan in elk moment van gewaarzijn.

Ik stel mezelf ten doel me gewaar te worden van mijn lichaamsstand.




Reacties

Populaire posts