Dag 161 - Vibraties van woede/boosheid als een creatief gereedschap

 
Niemand kan ons boos, verdrietig, verslagen, aggressief, eenzaam, ongeliefd, afgewezen, misbruikt, genegeerd, gelukkig, blij, liefhebbend, enzovoort maken.

 

Uit "Have A Virus Free Mind", boek door Bernard Poolman [1]


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb te zien, realiseren en begrijpen dat niemand kan mij boos, verdrietig, verslagen, aggressief, eenzaam, ongeliefd, afgewezen, misbruikt, genegeerd, gelukkig, blij, liefhebbend, enzovoort kan maken.


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb deel te nemen in het spel geheten woede/boosheid. 


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb te zien, realiseren en begrijpen dat we in een bepaalde mate beïnvloed worden door de woede/boosheid van een ander.


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb te zien, realiseren en begrijpen dat alles dat in ons universum bestaat een vibratie is wat betekent dat de vibratie van woede/boosheid met onze vibraties zal resoneren - en hierin vergeef ik mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb te zien, realiseren en begrijpen dat dit de invloed is.


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb te zien, realiseren en begrijpen dat wat we vervolgens doen het verschil is tussen creatie en reactie.


"Er is niets dat iemand mij AAN kan doen".
Bernard Poolman


 
 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te denken/geloven dat er iets is dat iemand mij aan kan doen in plaats mezelf te realiseren dat zelf oneindig hier is in het tijd-ruimte continuum.


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb te zien, realiseren en begrijpen dat we de woede kunnen observeren en een KEUZE (BESLUIT) maken NIET deel te nemen.


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb vergeten te zijn dat in de observatie een interessant element komt dat dient om ons te herinneren (het spiegeleffect) van onze EIGEN gedragsPATRONEN.


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb te zien, realiseren en begrijpen dat het verschil in de keuze/het besluit van woede/boosheid als een creatief gereedschap ligt liever dan het "graven-in-mijn-opgeslagen-info-terugkijken-bestand" hetgeen reactief gedrag is gebaseerd op geen KEUZE; gebaseerd op geleerd, gecopieerd gedrag.


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb te zien, realiseren en begrijpen dat we in een bepaalde mate gebonden zijn aan onze realiteit hetgeen er een is die gebaseerd is in dualiteit (de wet van relativiteit).


--- 

 
Ik stel mezelf ten doel te herinneren dat elk gedrag, bijvoorbeeld woede/boosheid een noodzakelijk gereedschap kan zijn om te gebruiken.


Ik stel mezelf ten doel dankbaar te zijn voor die boze, roodhoofdige persoon die ons aanstaart aan de andere kant van de kamer... ze staan ons de gelegenheid (het spiegeleffect weer!!) toe om in staat te zijn onze KEUZE voor innerlijke VREDE te oefenen.


Ik stel mezelf ten doel de woede/boosheid te observeren.


Ik stel mezelf ten doel het EFFECT op te merken.


Ik stel mezelf ten doel boosheid's tegenovergestelde te KIEZEN.


Ik stel mezelf ten doel VREDE te zijn/leven.


Ik stel mezelf ten doel een nieuw BEELD van meZELF te KIEZEN!!!!!!


Ik stel mezelf ten doel door de illusie die zichzelf woede/boosheid noemt te wandelen en zodoende de spiegel voor de andere persoon te creëeren, met het verschil dat mijn SPIEGEL vrede heet.


Ik stel mezelf ten doel hier de oorzaak en het gevolg van voorheen gecreëerde momenten, monumenten, momentum en bergen te overwegen (bergen zijn normaal gesproken wraakzuchtige gedachte die onze geest bezet voor tijdperiodes en irrationele verwachtingen veroorzaken).


Ik stel mezelf ten doel mijn systeem (lichaam en geest) op te schonen omdat ik nog steeds door het EFFECT van al de gedachten heen moet leven (doorheen wandelen, onder ogen zien) waar ik mijn bergen mee heb gebouwd.




 
[1] Series I - Have A Virus Free Mind (Behaviour Anti-Virus Programme); Bernard Poolman.


Reacties

Populaire posts