Dag 167 - Spanning/angst/sensatie opzoeken als vermaak van de geest

D.d. zaterdag 20 oktober 2012

Adrenalinejunkie

Angst is een emotie die je adrenalineniveau per direct omhoog doet schieten. Adrenaline is een hormoon dat ervoor zorgt dat je heel snel een actie onderneemt. Deze actie is dan weer bedoeld om het adrenalineniveau te laten dalen. Er zijn een aantal acties die een individu met een verhoogd adrenaline niveau kan toepassen. In het Engels beginnen ze allemaal met een F: Fight, Flight, Freeze and Fiddle about. In het Nederlands: vechten, vluchten, bevriezen of iets doen wat nergens op slaat (oversprong gedrag). Uit lijfsbehoud kiest een individu dus ook een dier voor één van deze strategieën. Als de strategie voor het dier werkt, wordt hij de volgende keer sneller toegepast. Als de strategie een paar keer heeft gewerkt wordt hij zonder meer toegepast. 


Bij een verhoogde adrenalineniveau stijgt ook het cortiscolniveau om de adrenaline te verminderen. Beiden zorgen ervoor te kunnen reageren op stress. Wanneer we dus 'stress' = angsten verwijderen kunnen we stabiel worden in het lichaam.



Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het excuus en de rechtvaardiging van en als angst te construeren - om de realiteit van mij als wat ik geworden ben als alleen maar een herinnering niet onder ogen te hoeven komen, omdat alles als wat ik besta als en van  - is slechts herinnering, omdat alles dat ik momenteel ben - is een kopie, een duplicatie van herinneringen als datgene wat ouders bestonden als - gedupliceerde, gecopieerde herinneringen is wat ik ben en geworden ben = dus een herinnering gedefinieerd van herinneringen als herinneringen.

 


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb te zien, realiseren en begrijpen dat ik door mijn participatie in/als angst ik het adrenalineniveau in mijn lichaam per direct omhoog doe schieten en zorgt dat ik snel een actie van vechten, vluchten, bevriezen of iets doen wat nergens op slaat (oversprong gedrag) onderneem om het adrenalineniveau te laten dalen.



Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb te zien, realiseren en begrijpen dat ik naar spanning/angst zoek omdat ik als de geest de energie van een emotionele reactie als angst prettig vind zonder me te realiseren dat de spanning/angst/adrenaline de staat van mijn lichaam/organen uitput en denatureert.



Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb te zien, realiseren en begrijpen dat zielig doen en troosten in de daad tot gevolg kan hebben dat mens/dier dier het troosten zo prettig vindt dat het sneller en vaker angstreacties toont in hoop op troost en aandacht.


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb angst te negeren.






Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te denken dat angst een natuurlijke menselijke emotie is in plaats te realiseren dat angst een programmering is die de eerste 7 jaar ingetraind wordt in het fysiek van kinderen.  


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb angst, spanning en sensatie op te zoeken als richting voor mijn leven om mezelf mee te vermaken in plaats mezelf richting te geven in en als verantwoordelijkheid voor allen als één lichaam in de creatie van een wereld die het beste is voor alle leven - en hierin vergeef ik mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb te zien, realiseren en begrijpen dat het woord 'vermaken' letterlijk duidt op mezelf ver-maken als ver van mezelf maken, mezelf verstrooien in ontelbare deeltjes terwijl ik één was op het moment dat ik geboren werd en vermaken als veranderen.


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb plezier te ervaren in en als angst omdat het me een lekkere spanning geeft en het idee van levend te zijn.


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb in angst te bestaan - en dus vergeef ik mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb in feite bang te zijn voor mezelf.


Wanneer en als ik mezelf realiseer dat angst het adrenalineniveau per direct omhoog doet schieten in mijn lichaam - stop ik en adem ik - ik sta mezelf niet toe dat angst het adrenalineniveau per direct omhoog doet schieten in mijn lichaam, omdat ik mezelf realiseer dat ik mezelf niet stuur in de adem maar gestuurd wordt door snel een actie van vechten, vluchten, bevriezen of iets doen wat nergens op slaat (oversprong gedrag) te ondernemen om het adrenalineniveau te laten dalen. In plaats - breng/blijf ik mezelf hier in de adem en stuur ik mezelf actie te ondernemen één met mijn woorden.



Ik stel mezelf ten doel mezelf te realiseren dat er niets is wat iemand mij kan doen; ik herhaal dit steeds weer en weer naar mezelf totdat het mijn dagelijkse ervaring wordt.



Ik stel mezelf ten doel aan te tonen dat in de zucht naar spanning en sensatie het menselijk fysieke lichaam schade wordt toegebracht door de eb en vloed van hormomen.


Ik stel mezelf ten doel aan te tonen dat een stabiel leven in als de adem ziektes en andere lichamelijke ongemakken voorkomt.


Ik stel mezelf ten doel aan te tonen dat angst dom is.


Ik stel mezelf ten doel aan te tonen dat angst een programmering is als gevolg van dit wereldsysteem/geest van overleving. 


Ik stel mezelf ten doel alle toegestane en geaccepteerde angsten/ego te verwijderen uit mijn geest voor een virusvrije geest.


Ik stel mezelf ten doel hier in tegenwoordigheid van de geest te blijven.

Reacties

Populaire posts