Dag 174 - Zelfcorrigerende Uitspraken Gedachten-, gevoelens- en emotiedimensie


Abstract representation of multiple dimensions.


Dit is een vervolg op Dag 173

d.d. 2 november 2012

Zelfcorrectie Gedachtedimensie:

Wanneer en als ik mezelf realiseer de hele dag op de bank bij Saffy de poes te willen liggen - stop ik en adem ik - ik sta mezelf niet toe de hele dag op de bank bij Saffy de poes te willen liggen, omdat ik mezelf realiseer dat ik mezelf niet stuur, maar geleid wordt door een gedachte/verlangen. In plaats - zie ik mijn luiheid onder ogen en verander ik mijn apatische gedrag in actie.

Wanneer en als Ik vergeef mezelf realiseer zo apatisch te zijn (geworden) dat ik niks wil - stop ik en adem ik - ik sta mezelf niet toe zo apatisch te zijn dat ik niets wil, omdat ik mezelf realiseer dat apathie niet is wie ik werkelijk ben. In plaats - breng ik mezelf terug en onderneem ik fysieke activiteiten om mezelf uit de geest te halen.

Wanneer en als ik mezelf zie denken dat ik niet zonder het zien van mijn ex kan leven - stop ik en adem ik - ik sta mezelf niet toe niet zonder het zien van mijn ex te kunnen leven, omdat ik mezelf realiseer dat ik mezelf afhankelijk maak van een relatie van de geest. In plaats - blijf ik hier in en als mijn lichaam en begin ik mezelf te leven.

Wanneer en als ik mezelf realiseer dermate afhankelijk van de energie van de relatie met m'n ex te zijn/hebben gemaakt - stop ik en adem ik - ik sta mezelf niet toe
dermate afhankelijk van de energie van de relatie met m'n ex te zijn/hebben gemaakt omdat ik mezelf realiseer dat de energie van het denken elke dag als het ware een nieuwe dosis van deze morphine is. In plaats - kick ik af van de relatie-energie-koordje met mijn ex en hou ik van iedereen gelijkelijk.

Wanneer en als ik mezelf realiseer te vinden dat het poesje raar doet - stop ik en adem ik - ik sta mezelf niet toe te vinden dat het poesje raar doet, omdat ik mezelf realiseer dat ik weinig weet van het leven van poesjes. In plaats - sta ik mezelf toe te ontdekken wie ik ben in relatie tot dieren.

Wanneer en als ik mezelf realiseer te vinden dat het poesje naar doet - stop ik en adem ik - ik sta mezelf niet toe te vinden  dat het poesje naar doet, omdat ik mezelf realiseer dat mijn gedachte over mezelf gaat.

Wanneer en als ik mezelf zie denken dat ik gefrustreerd ben door een slechte seksrelatie - stop ik en adem ik - ik sta mezelf niet toe te denken dat ik gefrustreerd ben door een slechte seksrelatie, omdat ik mezelf realiseer dat wat ik denk ik manifesteer. In plaats - onderwijs ik mezelf hoe ik in en als gezonde verstand een relatie met mezelf realiseer en  met anderen als mezelf.





Zelfcorrectie Gevoelensdimensie:

Wanneer en als ik mezelf realiseer blij te zijn weer thuis te zijn - stop ik en adem ik  - ik sta mezelf niet toe blij te zijn weer thuis te zijn, omdat ik mezelf realiseer dat ik mezelf niet stuur, maar mezelf overlever aan gevoelens. In plaats - sta ik mezelf toe comfortabel thuis te worden/zijn in mijn lichaam en plezier te ervaren in mezelf te aarden waar ik ook ben.

Wanneer en als ik mezelf realiseer
het leuk te vinden om van huis weg te gaan te gaan - stop ik en adem ik - ik sta mezelf niet toe het leuk te vinden om van huis weg te gaan, omdat ik mezelf realiseer polariteit te creƫeren in mezelf in de participatie leuk-niet leuk en bepaalde momenten boven andere te plaatsen in plaats te realiseren dat alles gelijk is. In plaats - word ik stabiel in elk moment en pas ik mezelf toe als evenwicht van leven.



Zelfcorrectie Emotiedimensie:

Wanneer en als ik mezelf realiseer me lusteloos te voelen - stop ik en adem ik - ik sta mezelf niet toe mezelf lusteloos te voelen, omdat ik mezelf realiseer dat ik mezelf niet stuur maar geleid wordt door gedachten en emoties. In plaats - pak ik mezelf op en onderneem ik actie in wat ik van mezelf vereis te doen.


Reacties

Populaire posts