Dag 189 - Gevangenen van illusie: Geven om wat andere mensen denken

“Care about what other people think and you will always be their prisoner.” ― Lao Tzu

 Strange enough parents teach children to worry about what other people think and turn the children into prisoners of illusion. Bernard Poolman

Geef om wat andere mensen denken en je zult altijd hun gevangene zijn.


Vreemd genoeg  leren ouders hun kinderen zich druk te maken over wat andere mensen denken en de kinderen in gevangenen van illusie te veranderen.


Gum je gevangenis uit door zelfvergeving


Gedachtendimensie

Het is erg om te leven in een wereld waarin iedereen vanalles van een ander denkt.


Wat zullen de mensen wel niet van me denken/zeggen als ik dit of dat doe. 

Wat zullen de mensen wel niet van me denken/zeggen wanneer ik dit of dat draag.

Wat zullen de mensen wel niet van me denken/zeggen wanneer ik zeg/schrijf dat denken een illusie is.


Emotiedimensie:
 
Ik ben bang dat men mij op gaat sluiten omdat ik me niet conformeer aan de geldende normen.


Zelfvergeving Gedachten:


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb een wereld/systeem mee te creëeren waarin we leren ons druk te maken over wat andere mensen denken.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb het erg te vinden om te leven in een wereld waarin iedereen vanalles van een ander denkt in plaats te realiseren dat we allen hetzelfde zijn - er geen verschil is tussen twee wezens.


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard te denken wat de mensen wel niet van me zullen denken/zeggen als ik dit of dat doe. 


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard te denken wat de mensen wel niet van me denken/zeggen wanneer ik dit of dat draag.


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard te denken wat de mensen wel niet van me zullen denken/zeggen wanneer ik zeg/schrijf dat denken een illusie is.



Zelfvergeving Emotiedimensie:
 
Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard
heb bang te zijn dat men mij op gaat sluiten omdat ik me niet conformeer aan de geldende normen.


 

Reacties

Populaire posts