Dag 215 Het systeem wandelen - We zijn wandelende systemen



Geschreven d.d. 28 december 2012 
Het proces is zelfoprechtheid te vinden hoe dingen werkelijk werken, om jezelf te vergeven voor het toe te staan op deze manier te werken en dan de onoprechtheid en het misbruik te openbaren over het systeem om anderen te helpen het ook te zien als ook de groep te versterken die één en gelijk moet zijn om verandering te brengen. De verandering zal gezond verstand zijn eens iemand een zelfeerlijke gewaarwording ontwikkelt.
Bernard Poolman


Sinds kort ben ik gedwongen het systeem als mezelf te gaan wandelen en om specifiek te zijn: het nederlandse bijstandssysteem. Gelijk al haasten zich tientallen gedachten naar de bewuste geest. Tijd om eens door deze punten te wandelen - mijn angsten onder ogen te zien - die ik m.n. 16 en 8 jaar terug structureel verdrongen heb. 




We zijn (nog) geen mensen, we zijn systemen van denken/voelen/emoties


Gedachtendimensie:

Ik krijg allerlei domme dingen te horen van het systeem.

Het is gedaan met mijn zgn. veilige leventje gebaseerd op ruime inkomsten via een partner.

Het is honderd jaar geleden dat ik zelfstandig in het leven stond en mezelf voorzag van kost en inwoning door betaalde arbeid.

Ik kan mijn vrijwilligerswerk straks niet meer doen. 

Mijn vrijwilligerswerk is veel belangrijker dan een matrixbaan.

Dit wordt een kwestie van leven op dood.

Ik kom hier financieel niet doorheen.

Ik wil niet werken voor geld. 

Ik vind het belachelijk om nog door dit systeem te moeten terwijl ik weet dat we het basisinkomensysteem dienen in te voeren.


Emotionele dimensie:

Ik ben doodsbang dat er geen inkomsten binnen komen.

Ik ben doodsbang het huis en de boedel kwijt te raken.

Ik walg van hoe de re-integratiemedewerkster de onmenselijke dwangvoorwaarden opdreunt als een machine/robot.
Ik ben bang dat ik tot werk gedwongen wordt wat ik niet wil doen.



Desteni 'Ik' Proces Lite (+ buddy) http://lite.desteniiprocess.com 

Desteni 'Ik' Proces Pro (+buddy 
Eqafe zelfperfectiemateriaal: www.eqafe.com 
Wil je ook transformeren van relaties hebben naar overeenkomsten leven?www.desteniiprocess.com/courses/relationships

Reacties

Populaire posts