Dag 219 - Scheiden doet Lijden of doet Afscheiding in mij Lijden?

"Begrijp goed dat het niet gaat om het als één en gelijk zijn met de wereld, het bestaan - het gaat om om het één en gelijk zijn met jezelf en als jezelf, jou. Het 'één en gelijk willen zijn met iets of iemand' = afscheiding. In het één en gelijk zijn met en als jou, ben je als één en gelijk met en als alles als één en gelijk aan jou als leven. En als er enige reactie/ervaring/oordeel/mening is over iemand of iets, dan ben je nog steeds afgescheiden in en als jou."
 Bron: Desteni



De status van ons uit elkaar gaan (zie voorgaande blogs) is dat X gisteren voor het eerst op zijn nieuwe verblijfplaats sliep; niet dat we nog samen in één bed sliepen, dat hebben we 6/7 jaar geleden al gestopt uit praktische overwegingen qua verschil in onze werktijden. Op zich gaat het best met me en sta ik voor/als mijn beslissing, maar zogauw ik in een gedachte/het denken/plaatjes van de geest ga of X zie gaat het 'mis', ik word emotioneel. Het gevolg van gedachten zijn emoties/gevoelens vandaar dat ik mezelf dien door gedachten te stoppen/vergeven. Daarstraks was de beurt aan Misty, de poes, om te verhuizen en ze werd opgehaald door X...

Tegelijkertijd wandel ik het proces van in de bijstand moeten. Ik heb geen idee wat de toekomst me brengt.

Jezus, wat een hechtingen/gehechtheden heb ik allemaal gecreëerd.



Gedachtendimensie:

Scheiden doet lijden.

Het is pijnlijk.

Ik vind het maar raar.

Waarom is het niet gelukt samen?

Ik word niet snik van al dat verdriet.

Ik kom hier niet doorheen.

Ik weet niet hoe ik hier doorheen moet.

Het is me allemaal te veel.

Ik heb geen zin om alleen voor mezelf eten te koken.

Ik begrijp er niks van.

Het verdriet houdt nooit op.

Ik wil met iemand samenleven.

Ik wil een nieuwe kerel.

Ik breek.



Emotiedimensie:

In tranen uitbreken dat Misty door de kou in haar korfje met X op de fiets mee moest.

Zorgen en verdriet dat de twee poesjes uit elkaar moeten.

Angst dat het niet goed gaat met de poesjes nu ze uit elkaar gaan.

Het erg vinden dat het niet gelukt is samen te leven in harmonie.

Niet te stoppen tranen.




Tot zover even. Zelfvergevingen volgen... 



Wandel het proces uit de Geest en in/als het Lichaam/Aarde mee!


Desteni 'Ik' Proces Lite (+ buddy) http://lite.desteniiprocess.com/



Desteni 'Ik' Proces Pro (+buddy) www.desteniiprocess.com 


Eqafe zelfperfectiemateriaal www.eqafe.com 


Wil je ook transformeren van relaties hebben naar overeenkomsten leven? www.desteniiprocess.com/courses/relationships

Reacties

Populaire posts