Dag 241 - Eet(lust)problemen verstoren mijn normaal functioneren

Geschreven d.d. 2 februari 2013 (internet niet beschikbaar voor upload)
Wij als menselijke wezens Liegen tenminste 3 (drie) keer elke 10 (tien) minuten dat we aan het denken of spreken zijn. Dit is allang bekend in de psychologie, maar de individuele mens gaat maar door zichzelf te presenteren als een 'moreel wezen' en als ietwat van een 'hoger bewustzijn'.

http://creationsjourneytolife.blogspot.com/2013/01/day-287-asthma-how-i-prevented-it-in-my.html

Ik dacht dat ik mijn eetproblemen had opgelost. Niet dus, want vanochtend had ik weer moeite met alleen al het idee meer te moeten eten dan 2 rijstwafels met pasta. Het is zelf s zo dat bij het wakker worden dit de ervaring van mezelf bepaalt. Hoefde ik maar niet méér te eten dan wat wafels en koffie; helaas is dat (tijdelijk) niet zo, wat ik vandaag dan ook weer testte. Een groot deel van mij volwassen leven kon ik op een beschuitje een dagdeel doorkomen, wat ik heel fijn vond. Laatste jaren moet ik vooral 's ochtends een veel stevigere bodem hebben ten gevolge van perioden lang mezelf uitmergelen door èn structureel te weinig gegeten te hebben in m'n leven en door de deelname in gedachten, gevoelens en emoties die een enorme wissel hebben getrokken op  mijn fysiek lichaam. Gedachten/gevoelens/emoties verbruiken mijn fysiek om om te zetten in energie.


Hoe maak je havermoutpap?



Ik dien gewoon mijn havermoutpap gelijk achter mijn koffie en wafels aan te eten, maar ik had er zo'n weerstand tegen vanochtend dat ik eerst op pad ging om wat boodschappen op het dorp te halen. Dit heeft zich in de afgelopen dagen weer opgebouwd en weet niet goed hoe dit te verhelpen als dan hier weer eens een blog aan te wijden om er meer zelfinzicht in te krijgen en een mogelijkheid om het patroon/mezelf te veranderen. Heb ik geen eetlust of is er iets dat mijn eetlust onderdrukt? Ben ik al zo druk in mijn geest in de ochtend dat het mijn maag dichtdrukt? Energie in de vorm van gevoelens en emoties voortvloeiende uit deelnamen in gedachten opgebouwd in de maagstreek/zonnevlecht. Dit heb ik veel en vaak gehad.


Ik vind dit heel vervelend want het bepaalt mijn hele dag, zeker omdat ik op een gegeven moment een suikerspiegeldip krijg en het uren duurt voordat ik daar weer uit ben en dan ook nog geeneens normaal kan functioneren.


Het enige wat ik nu kan is het bewuste deel van mijn geest/gedachten vergeven. Er is zoooooooveel wat ons onderbewust en onbewust richting geeft en bepaalt waar we nog niet bij kunnen. De bewuste gedachten gewaar worden en verwijderen is hoe ik de tip van deze geestesconstructieijsberg kan deconstrueren en reconstrueren naar wat het beste is voor leven.


Reacties

  1. Thanks! Ik vraag me voor 't eerst af of mijn eigen 'weinig eten' problematisch is voor mijn lichaam; zo gehersenspoeld als ik dus blijkbaar ben door het beeld van dik-zijn-is-ongezond en slank-is-gezond. Ik ben het grootste gedeelte van mijn leven 'dun' geweest en heb dat automatisch gekoppeld aan 'gezond' - dus hoefde ik er verder niet over na te denken.

    Ik eet weinig, stil mijn ergste trek, omdat ik dat ge-eet 'zo'n gedoe' vind.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts