Dag 243 - Ademgewaarzijn: Uitademing is niet effectief

Uitademing, ook wel expiratie, is de beweging van lucht uit de bronchiën van de longen via de luchtpijp en de neus of de mond naar buiten. De uitademing volgt op de inademing.
De uitgeademde lucht is rijk aan koolstofdioxide, een afvalproduct van celademhaling, en heeft een verminderde hoeveelheid zuurstof. 
Wikipedia

Weer eens een blog over mijn ademhaling. De chiropractor deelde me - op een vraag van me - mee dat het uitventileren geobstrueerd wordt door mijn scapula [Structurele Resonantie >>] die vast zitten en er rotzooi in de longen achterblijft. Dit weet ik eigenlijk al die jaren al dat ik last heb van mijn scapula; dat er koolstofmonoxide in mijn cellen achterblijft, dat er daardoor verzuring van de cellen plaatsvindt en dit in feite een hele kettingreactie in andere organen en weefsels veroorzaakt. Ik heb hier door de jaren heen allerlei oplossingen toegepast. Nu ga ik weer eens kijken naar waar de (uit)ademing voor staat, het kwam ook terug in het interview Katten en Zelfontdekking ademen te oefenen: in een hele langzame fysieke beweging gaan. Die pijn is inderdaad gekomen toen ik in 2006 op 'de rem ging staan'.

Pijn/stijfheid op borst, lage rug ('krachtcentralepunten') en schouders omdat deze de primaire locatieposities zijn van het geestesbewustzijnssysteem in het fysieke lichaam: het duidt op een omlaagkomen van een quantumenergie 'high' in de geest omdat we altijd automatisch energieën in de geest aanvuurden. Voor diepteinterviews hierover luister eens naar de Quantumsystemisatie series. Het niet hebben/ervaren van die pijn/stijfheid op die plekken duidt op een 'ervaring' van adem, ontspanning en is niet echt, geen echte vertraging maar een dimensionale geestesverschuiving.




Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet toegestaan en aanvaard heb te zien, realiseren en begrijpen dat de pijn/verstijving van mijn schouders, normaal is, behorende bij het vertragen in de adem en het afdalen uit de geest in het lichaam.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf te schamen dat ik zoveel pijn heb in plaats mezelf te realiseren dat het bij het proces hoort van fysieke realisatie, eenwording met mijn menselijke fysieke lichaam.


Ik realiseer me dat het energiëen zijn op die pijnlijke plekken in mijn lichaam.


Ik stel mezelf ten doel de uitademing gewaar te worden.

Ik stel mezelf ten doel elke uitademing als een DOOD te laten zijn, een loslaten om mezelf te verlossen van de regels en de structuur van het geaccepteerde bestaan en het onbekende te vinden.

Ik stel mezelf ten doel terug meer yoga te doen om mijn ademhaling op orde te krijgen.



Divers - Om te overdenken
door Bernard Poolman   
Laat elke uitademing als een DOOD zijn - een loslaten - en je zult het onbekende vinden: het onvoorspelbare dat verborgen was in de regels en de structuur van het geaccepteerde bestaan.
Omhels dit dan bij de inademing ONVOORWAARDELIJK - om als leven te bewegen naar de beweging van leven - om leven los te maken van structuur en ontwerp naar dynamische beweging als zelf hier
Hierin bestaat DOOD niet meer
en is leven oneindig HIER
van vastzittend naar beweging - Beweging bestaat óf als systeem óf als onszelf
hierin
KIEZEN
we
totdat we de BEWEGING zijn en KEUZE NIET MEER is

Reacties

Populaire posts