Dag 274 - Geest/Lichaamrelatie: Ik heb een 'dubbele Scoliose'

Ik ben vandaag geweest voor de Atlas Profilax behandeling en kreeg te horen dat ik een 'dubbele scoliose' heb. Dat er iets goed mis is met mijn rug en bekken wist ik al jaaaaren. De behandeling was erg prettig als in dat ik o.a. gelijk meer en beter kon staan, op twee voeten en wel op de hele voet lol.

Ik ga ervan uit dat het de in deze wereld geheten 'functionele scoliose' betreft. "Een functionele scoliose is het gevolg van een houdingsfout en is vrijwel altijd te corrigeren. Het kan o.a. voorkomen bij beenlengteverschillen. Wanneer het een been langer is dan het andere kan het bekken gaan kantelen. Hierdoor neem de wervelkolom een gebogen vorm aan (wanneer beide benen gestrekt zijn). Als men gaat zitten, dan is de wervelkolom helemaal recht."

De Atlas Profilax therapeute stelde een beenlengteverschil van centimeters vast bij me. Nadat ze de behandeling uitgevoerd had werden mijn benen weer gemeten en toen was het verschil weg, hetgeen ik ook kon testen doordat ik mijn hielen tegen elkaar aan kon voelen wat ik daarvoor niet kon. Nu kan mijn bekken weer recht gaan staan en mijn wervelkolom corrigeren - dit is een proces en zal minimaal een jaar duren voor ik fysiek weer op orde begin te komen. 


Ik begrijp nu ook mijn verlangen om een 'brace' te dragen.


File:Scoliosis patient in cheneau brace correcting from 56 to 27 deg.png

Ik heb vandaag dan ook bij Ingrid in de winkel de BackJoy Posture gekocht om mijn zitervaring plezieriger te maken. "Zitten is niet mijn grootste hobby".


Reacties

  1. Fijn dat dit ontdekt is, zodat je ermee aan de slag kan. Mijn scoliose werd in de 6e klas ontdekt en ik heb jarenlang fysiotherapie gehad. Ook had ik orthopedische schoenen met een zoolverhoging aan 1 kant. Pas de laatste jaren ben ik redelijk rugpijn vrij, maar lang slenteren is nog steeds funest.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan juist stoppen ermee 'aan de slag' te gaan en relaxen met mezelf en mijn lichaam door de gelijkheid/evenwicht in het gestel. De behandeling heeft het proces van genezing in werking gesteld. Hier is er meer over te lezen http://www.klausheuser.nl/ Door de behandeling wordt het beenlengteverschil in één keer verholpen - een echte aanrader voor iedereen, want bij vrijwel iedereen staat de atlaswervel scheef vanaf geboorte.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts