Dag 286 - Angstzweet en Het Ontwerp van Angst voor Je Eigen Angst

Angstzweet
het zweet dat iemand uitbreekt bij hevige angst



Ik ben bang voor stinkzweet. Niet voor gewone zweet, maar de laatste 5 jaar heb ik meer dan normaal stinkzweet oftewel angstzweet. Tot mijn 40e had ik zelden 'last' van okselgeur en hoefde zelfs niet echt deodorant te gebruiken wat ik dan slechts af en toe deed, als eens in de paar dagen. Ook met intensievere sporttraining hoefde ik niet gelijk aan de spuitbus-/flacon lol. Dit op zich is al vrij ongewoon in onze 'moderne' samenleving en bijna een taboe om geen deodorant te gebruiken. Gelijk wordt gedacht "je zal dan wel stinken". Wel, dit is dus wel het geval wanneer we deelnemen in - onbewuste - extensieve angst als een voortdurend denken aan de 'onderwerpen' van angst als manier van onze geest controle te houden over de 'situatie' terwijl deze angst in wezen nooit nodig is.


Het Ontwerp van Angst voor Je Eigen Angst (link)

  • Eerste statementplaatsing is "Ik ben bang/ik vrees"
  • Tweede statementplaatsing is "stinkzweet"


Stinkzweet is een afgeleide van "ik ben bang". Dus "ik ben bang" is de manifestatie van mij als wat ik toegestaan en aanvaard heb één en gelijk aan te zijn.






Volgens mij is het verwijderen van angsten door middel van de toepassing van zelfvergeving in zelfoprechtheid en zelfcorrigerende uitspraken HET aangewezen middel 'tegen' angstzweet in plaats dat grote corporaties als Procter&Gamble het ene na het andere deodorantproduct ontwikkelt die de alsmaar toenemende consumentengekte doet toenemen zonder te kijken en zien wat de oorzaken des dingen zijn. En dit terwijl deze R&D kosten veel beter (lees: het beste) geïnvesteerd kunnen worden in het welzijn van de werknemers van het bedrijf en het reinigen en bijhouden van het ecologische systeem rondom deze milieuvervuilende bedrijven.

  Quote om te ontmaskeren:

"Maar een zweetlucht kan ook heel spannend zijn, vaak veel lust   opwekkender dan deodorant."


In het woord 'spannend' zit angst al vervat en we kunnen dan ook zien dat de energie van angst 'lust' als een verlangen kan opwekken. Wel, dit is mogelijk vanwege het feit dat angst vs. verlangen een geestesmechanisme is dat beide 'toestanden' in stand houdt via de wet van behoud van energie.



 Vergezel ons op de Reis naar Leven!


Desteni 'Ik' Proces Lite (+ buddy) http://lite.desteniiprocess.com/


Desteni 'Ik' Proces Pro (+buddy) www.desteniiprocess.com 

Eqafe zelfperfectiemateriaal www.eqafe.com 

Wil je ook transformeren van relaties hebben naar overeenkomsten leven? www.desteniiprocess.com/courses/relationships

Reacties

Populaire posts