vrijdag 3 mei 2013

Dag 304 Rusteloze benen is een Energiestoornis en de Sleutel van Ademen


De algemeen aangenomen definitie van 'rusteloze benen' is:
Het rusteloze benen syndroom (ofwel restless legs syndrome, afgekort RLS) is
een neurologische bewegingsstoornis. Het is een veel voorkomende slaapstoornis omdat de klachten u uit de slaap houden.

Het is merkwaardig dat 'rusteloze benen' gelijk gesteld worden aan een slaapstoornis, want ik heb geen enkele last van slaapproblemen, daarmee houdt een dergelijke definitie in wezen al geen stand. Als gevolg van de rusteloze benen is het natuurlijk heel wel mogelijk, maar dan spelen meerdere factoren/variabelen een rol waarnaar gekeken dient te worden. Zeer ondersteunend in het slaapgedeelte is het interview Mijn Geest laat Me Niet Slapen (engelstalig). Ik zou zowiezo niet voor het woord rusteloos kiezen in dezen, maar eerder onrustig; rusteloos wil zeggen 'geen rust' terwijl dat niet zo is --het is nl. niet voortdurend, maar specifiek.


Doorgaans worden onderstaande oplossingen aangeraden:
  • Lopen
  • Fietsen (eventueel op een hometrainer)
  • De benen masseren
  • Een warm bad nemen


 

De keuze voor dopaminerge middelen bij matige tot ernstige RLS die niet reageert op niet-medicamenteuze maatregelen is niet aan te raden evenmin als andere medicatie die soms wordt gebruikt (deze onderdrukken wat in feite over/in zelf onder ogen gezien moet worden als waar we in participeren):

  • Slaaptabletten
  • Sommige anti-epileptica
  • Verdovende pijnstillers

Wat i k me realiseerde is dat het geest-energie is wat in mijn benen vaart -- mede als deductie uit onderstaande paragraaf uit een Desteni artikel over onze e-moties met de E van Energie als motor/generator voor beweging : 

Toen het Witte Licht in het neurologische systeem van ieder wezen werd geïmplanteerd als geestesbewustzijnsysteem (je neurologie is je aansturing), werden op hetzelfde moment al je emoties erbij geplaatst als generator of motor om je in beweging te houden. Op die manier ben je altijd het bewustzijn aan het voeden dat op zijn beurt de constructies voedt die verbonden zijn aan je slavernij (systemen, het Witte Licht en het globale bewustzijn).


Probleem:

Alles wat we tot nu toe gekend hebben is beweging uit/als emotie in plaats van beweging als Zelf. Doordat deze emotie een geënergetiseerde component heeft, kan dat op een gegeven moment in het leven - wat ook op jonge leeftijd kan zijn - ervaren worden als wat heet 'rusteloze benen'. 

Ik had zojuist best wel weer veel last van rusteloze benen en wist nu zeker dat het niet kon komen van niet voldoende beweging, omdat ik vandaag en de afgelopen weken extreem veel en vrij intensieve beweging heb gehad, m.n. met mijn benen -- dit in verband met mijn baantje als postbezorger. Dus, zo moest ik tot de realisatie komen dat ik de energie niet/niet goed/niet efficiënt geaard krijg, zoals ik bij dan ook niet bij toeval gisteren de quote van Bernard weer opzocht:

Ademen is de sleutel en als je ademt, beweeg je de energie door je heen, het in de aarde grondend. Je zult ondervinden dat het voelt alsof je in de aarde zinkt -- dat is het bewijs dat je gegrond/geaard bent.
                                                                    ~ Bernard Poolman

Het probleem begint al met het feit dat ik de energie niet door me heen beweeg -- dit heb ik eigenlijk pas recentelijk ontdekt, dat ik het vasthoudt op bepaalde plekken in mijn lichaam die zich zodoende uiten als pijn. Het voelen alsof in de aarde te zinken ken ik, specifiek herinner ik mij dat ik dit met behulp van de yoga van Fred van Beek deed; hij gaf me twee specifieke oefeningen hiervoor. Ik bemerk dat ik dit helemaal verwaarloosd heb en mezelf dus verwaarloosd heb denkende dat ik allemaal belangrijkere dingen te doen heb en dus geen tijd neem voor mezelf fysiek te verzorgen. Ook zie ik dat ik niet zeker of het wel oke was en de ene percent twijfel zet de hele poppenkast van energetische beweging aan in me.


Oplossing:


Ik opteer voor niet-medicamenteuze behandelingen: 
De stekelige muisdoorn is goed voor uw bloedvaten

  • Zelfvergeving van het 'vervelende gevoel'

  • Ademen en de energie door me heen bewegen en in de aarde gronden 
  • Grondingsoefeningen
  • Massage van de benen/kuiten

  • Masturberen - om de dag. Dit ontwikkelt de fysieke expressie van Zelf.
    paardekastanje vermoeide zware benen
  • Muisdoorn of Wilde Kastanje capsules





Zelfbeloning:

In 'flow' met mezelf worden, één met mezelf en mijn lichaam.



~~~



Vergezel ons op de Reis naar Leven!


GRATIS Desteni 'Ik' Proces Lite (+ buddy) http://lite.desteniiprocess.com/



Desteni 'Ik' Proces Pro (+buddy) www.desteniiprocess.com 

Eqafe zelfperfectiemateriaal www.eqafe.com 

Wil je ook transformeren van relaties hebben naar overeenkomsten leven? www.desteniiprocess.com/courses/relationships




Belangrijk Zelfonderwijs over de Realiteit: 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen