Dag 337 Seksuele Insinuaties

Okee, vandaag ging ik naar de slager en daarbij speelt al lange tijd de kwestie voor me dat hij seksueel getinte opmerkingen maakt. Voor jaren ben ik dit uit de weg gegaan door of wel gewoon weg te blijven of mezelf te verstoppen in mezelf als ik er dan toch heen moest. Maar nu ik op een bloedgroep O/vleesdieet ben moet ik er zeker 1 keer in de week naartoe lol. Ik werk hier al een lange tijd aan en ben er veel stabieler in geworden maar het is nog niet helemaal klaar. 

Sinds ik een paar dagen nu de 'progressieve spierontspanning' doe, voel ik me veel fysieker/steviger en word minder door de geest/energie bewogen. In de regel houd ik informatieve gesprekken waarbij ik me laat inlichten over in dit geval vlees. Of over katten, zoals vandaag en ik vertel wat over de poes die ik heb. Ik vraag of hun katten ook met dingen van boven naar beneden komen sjouwen zoals Saffy hier doet, dat ze beenwarmers en sokken van de zolder haalt en in de woonkamer achterlaat. De slager vertelt dat hij er wel eens één in de koelvitrine heeft aangetroffen en dat klanten dat maar niet moeten weten; en we lachen daar wat over. Na nog wat over en weer over het wel en wee van katten vraagt hij me of ik de poes niet vindt stinken. Ik zeg nee, ik vind haar vaak heel fris ruiken. Met dat ik dat antwoord hoor ik een vrouw die verderop ook achter de toonbank met een andere klant bezig is wat morren/opmerken en ineens begrijp ik dat de slager een heel andere poes bedoelt. Ik vat dit soort 'overgangen' nooit zo gauw en weet dan ook niet/nooit hoe ik zo'n gesprek dan verder zet... Ik zeg nog zoiets als "oh, het niveau daalt, je bent afgedaald tot de genitaliën" en ik maak aanstalten te gaan met de woorden "slager, ik ga er weer vandoor..."


Geheime liefde en seks met een tekst gevormde ijsberg met slechts het topje zien als een concept van ontrouw en adultry en ook als een icoon van de romantische geheimhouding en seksuele geheimen te verbergen prive sexy activiteit in relaties Stockfoto - 15320183


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mensen uit de weg te gaan die seksueel getinte opmerkingen maken.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf te verstoppen in mezelf in de aanwezigheid van mannen die seksueel getinte opmerkingen maken.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb als kind/tiener bang te zijn voor mannen/ooms/broer/vader die seksueel getinte opmerkingen maken.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken dat dat wel normaal gedrag zal zijn zo te praten over seks.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb vooringenomen te zijn dat het wel weer seksuele praatjes zullen worden wanneer ik naar de slager ga.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf te generen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te reageren met schaamrood.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb de energie van angst te verbinden met de woorden van iemand over seks.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken dat ik de seksuele woorden van een ander uitlok.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb maar niks te zeggen want dan kan die ander er niet iets seksueels van maken.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet toegestaan en aanvaard heb te zien, realiseren en begrijpen dat iemand er iets seksueels/seksuele energie van maakt voor de eigen vervulling/voedsel voor de geest.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb een wereld te creëren waarin het vlees als zwak wordt afgeschilderd terwijl in wezen de geest van gedachten/gevoelens/emoties de eigenlijke 'zwakte' is. Ik realiseer me dat de werken van de geest af worden geschoven op het vlees -- een complete omkering van wat er feitelijk speelt.


Tot zover voor nu...


Reacties

Populaire posts