Dag 360 De Waarde van Arbeid is Nu Waardeloos

Op dit punt van het systeem, de realisatie dat arbeid waardeloos is geworden, ben ik sinds kort in mijn eigen situatie gestuit. Ik had natuurlijk wel al langer door dat er een bepaalde systematische 'uitholling' plaatsvond, maar kon de klepel niet vinden zeg maar. Nu ik Basisinkomen Gegarandeerd blogs naar het nederlands vertaal krijg ik meer grip op hoe het precies in elkaar zit en hoe hieruit te komen.

Arbeid


Het geval is dat ik sinds begin dit jaar in 'de bijstand zit'. Hiervoor had ik een relatie met iemand die in de bouw werkte en nog een enigszins redelijk loon kreeg, maar natuurlijk ook niet echt navenant hij erin stopte. Ik weet nog dat ik die tijd erg boos werd op deze uitbuiting maar die boosheid heb ik weten te stoppen door toepassing van ademen, zelfvergeving, zelfcorrectie en schrijven. Terug naar mijn huidige situatie, waar ik een mini mini baan heb als postbezorger en de rest 'aangevuld krijg' tot 'bijstandsniveau'. Ik ben er nu achter gekomen dat ik voor mijn arbeid niets betaald krijg en dat dat schijnbaar maar gewoon moet zijn. Ik dacht blijkbaar dat ik nog 'iets zou overhouden' aan het toch wel fysiek zware werk van post bezorgen. Puh, ben ik los van de realiteit geraakt zeg! Nee, er blijken al hele projecten te bestaan waar mensen voor een onleefbaar 'loon' / als tegenprestatie (het kwaad van quid pro quo) worden geïnterneerd. Zie de verschillende Facebookgroepen en talloze blogs.

Nou ja, ik wist het ergens wel, maar had het ver weg verdrongen. En het bestaat daarom nog steeds doordat we deze dingen niet oplossen als met het Basisinkomengarantievoorstel waar het minimumloon het dubbele zal zijn van het basisinkomen. Dan kan er weer fatsoenlijk geleefd worden alsmede besteed worden in de economie, want bijstand = geen geld = geen uitgaven = bedrijfswinsten kelderen. Maar nu heb ik wel het probleem dat ik door te werken niet meer inkomsten genereer en vele mensen met mij: DAT IS EEN ENORM PROBLEEM!

Arbeid is waardeloos zoals we zelf waardeloos zijn geworden door misbruik te maken van Leven door niet te zorgen voor wat het beste is voor iedereen.

 

Reacties

Populaire posts