Dag 373 Bijstand vs. Bijbelprogrammering 'In het zweet uw aanschijns zult gij uw brood verdienen!'

"Nu, omdat je niet meteen zelfcorrectie deed toen het gebeurde - zelfs met het doen van zelfcorrectie nu, gaat het weer gebeuren - totdat je jezelf in real-time corrigeert wanneer het gebeurt. Alleen realtime Correctie, wanneer je Beweegt terwijl je het ongemak hebt en je het corrigeert totdat het ongemak er niet meer is - is het werkelijke, echte punt van Verandering.
                                                                            Bernard Poolman
Afgelopen dagen heb ik veel reacties/angst ervaren met de realisatie moeilijk rond te kunnen komen van mijn inkomen op de armoedegrens. Ik was letterlijk ziek, ziek van mezelf van dat ik in angst en afgrijzen reageer op mijn eigen gefabriceerde gedachten "mijn huis/alles te verliezen" en "er zo geen zin meer in te hebben". Toen ik pas het interview van de Atlanteanen langs zag komen geheten Anticipation: What is it? - Atlanteans - Part 113 las ik dat anticipatie niet zozeer een energie is maar een bewustzijnsstaat. Aha!moment. Deze staat van bewustzijn, dit 'zijn' gericht op de worst case scenarios beperkt mijn planning in de toekomst en daarom mijn vermogen verdere potentiele keuzes die beschikbaar zijn voor me te onderzoeken.

hand-ophouden

Ik krijg mezelf nog steeds niet gecorrigeerd in dit punt. Ik sta mezelf nog toe deel te nemen in angst als vals controlemiddel en zelfs ziek te worden van angst. Ruim 15 jaar geleden begon ik de gedachten/emoties die ik toen ervoer rond dit systeem te onderdrukken omdat ik toen ook geconfronteerd werd met de noodzaak van een uitkering te leven. In plaats heb ik besloten met een mannelijk wezen samen te gaan leven om dit punt te vermijden, om het niet te hoeven wandelen. Wel, hetzelfde economische systeem is nog steeds operabel dus ook nog het bijstandssysteem waar ik blijkbaar zo'n angst voor ervaar. Ik onderzoek het nog even verder terug.

Toen ik dan ook ging kijken naar de woorden die ik vroeger in mijn familie en de maatschappij in zijn geheel hoorde met de strekking "je hand ophouden is schande" werd me meer duidelijk over de graviteit van mijn ervaring. Hierin is een OORDEEL vervat en toen zag, begreep en realiseerde ik me dat dit gebaseerd is op ANGST want oordeel = angst. Dus dit zit diep in mijn geest-lichaamrelatie ingeprent en dat is ook waarom ik het uit alle macht wilde voorkomen van een uitkering te moeten leven. Wat ik in werkelijkheid dien te voorkomen nochtans is angst/reacties, want juist door die bewustzijnsstaat beperk ik mezelf de mogelijkheden af te lopen. Geld geven aan alle mensen als het nieuwe systeem is dan ook 'ware' heiligschennis als ik dat in mijn familie benoem en er wordt met kwaadheid op gereageerd hetgeen in feite ook weer angst te herleiden is naar angst. De bijbelprogrammering heeft dan ook welig getiert op Aarde:

Toen Adam en Eva uit het paradijs werden verbannen zei God tegen hen: 'In het zweet uw aanschijns zult gij uw brood verdienen!' Oftewel, je zult ploeteren!




De wereld/mens gaat ten onder aan de 'vlijt' en het geploeter en aldoende hebben we het paradijs, de aarde, compleet verneukt met onze drang naar geld, hebzucht en overheersing van wat hier is. Alles van de aarde, ons huis, ons lichaam is inmiddels aangetast door de kanker die menselijke geest heet. Omdat iedereen bewust of onbewust bestaat als dit angst-gewaarzijn "je hand ophouden is schande", is er een quantumverandering van geest en systeem nodig. Om in plaats van deze angst voor verlies en angst voor de dood te leven hier aanwezig te zijn als Leven-Gewaarzijn binnen het principe van Geven is Leven. Bestudeer het Leefbaar Basisinkomen Gegarandeerd systeem om te leren geven en zien wat het beste is voor iedereen.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts