Dag 389 Democratie vs. eigen wil/wet aan anderen opleggen

Reguliere definitie
"Democratie of volksheerschappij is een staatsvorm waarbij de bevolking soeverein is en zichzelf regeert. In een democratie kan dus niemand aan de meerderheid van de bevolking ongewenste maatregelen of wetten opleggen."  

Dit gebeurt voortdurend "de meerderheid van de bevolking ongewenste maatregelen of wetten opleggen" => er is nergens sprake van democratie in deze wereld.


Dat er geen werkelijke democratie bestaat roep ik al zo vanaf mijn tienerjaren. Dat was al simpel uit te rekenen met de woorden "het volk regeert" wat niet het geval is; we worden geregeerd door mensen die we politici noemen die allerlei maatregelen en wetten opstellen en uitvaardigen die niet het beste zijn voor iedereen en daarmee ongewenst voor de meerderheid als in de definitie hierboven.

Dit fenomeen van het niet bestaan van een werkelijke democratie kunnen we ook in groepen mensen terugvinden waar één of meerdere mensen het schijnbaar voor het zeggen hebben en waar de belangen van een ieder niet meegenomen worden in de weging van een beleid, besluit of actie.

Democratie is dus duidelijk iets wat we allemaal nog moeten leren. Ik zou zeggen: democratie is doen wat het beste is voor iedereen. Simpel.


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet toegestaan en aanvaard heb te zien, realiseren en begrijpen dat we nooit geleerd hebben van onze ouders/omgeving wat een democratisch proces nou werkelijk is maar alleen bestaan te hebben in eigenbelang en ik eerst.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet toegestaan en aanvaard heb te zien, realiseren en begrijpen dat we van onze ouders alleen 'geleerd'/gecopieerd hebben onze wil aan anderen op te leggen in plaats iedereen aan te horen en alles in de equatie op te nemen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet toegestaan en aanvaard heb te zien, realiseren en begrijpen dat een mensengeest te klein is om alle data te bevatten van iedereen en daaruit een uitkomt uit te rekenen waarin iedereen meegenomen is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet toegestaan en aanvaard heb te zien, realiseren en begrijpen dat we vanaf geboorte alleen bestaan hebben als ego.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb verontwaardigd te reageren dat ik niet gekend word in mijn visie.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken dat democratie echt bestaat in plaats mezelf te realiseren dat ik dat alleen als gedachte in mijn hoofd als de geest heb maar dit nooit heb bekeken in de realiteit of het echt bestaat.




Ik stel mezelf ten doel mensen aan te tonen dat de aard van wie/wat we momenteel zijn ondemocratisch is.

Ik stel mezelf ten doel aan te tonen dat democratie alleen werkelijk zal bestaan/zijn wanneer een ieder stemt op elk beleid/aspect/voorstel in het volle gewaarzijn van de impact en gevolgen.

Ik stel mezelf ten doel mezelf en anderen te trainen alle data te leren verzamelen, optellen en daaruit een uitkomst op te maken die voor iedereen gelijk geldig is.

Ik stel mezelf ten doel aan te tonen dat democratie kan bestaan waar een ieder zelfsoeverein wordt/is en zichzelf regeert/stuurt binnen de principes van eenheid en gelijkheid van bestaan.
 

Reacties

Populaire posts