Dag 453 De Kracht van Zwavel - suppletie onder de loep vervolgd...

Ik kreeg vandaag via via een link doorgestuurd over "De kracht van MSM" - Methyl Sulfonyl Methaan - natuurlijk zwavel als voedingssupplement. In mijn onderzoek naar het hoe en wat en de oplossingen van de ontstekingen van vermoedelijk mijn bindweefsel (steunweefsel) in mijn bekken kwam ik een paar weken geleden op dit stofje. Ik ben dit toen met Ingrid gaan bespreken en zij koppelde terug dat dit stofje inderdaad de mogelijke klachten die ik ervaar kunnen helpen verminderen. Het was weer een beetje naar de achtergrond geraakt totdat ik dit artikel onder mijn neus kreeg. Dus hier weer verder met mijn zelfonderzoek in de biochemische sfeer. In tegenstelling tot wat LennTech heeft te melden over de gezondheidseffecten van zwavel wil ik graag de casestudies/onderzoeksresultaten van de doktoren uit het artikel van DeelBewust.com tot me nemen.
Hoe komt MSM uit de bovenste lagen van de atmosfeer bij mij terecht?
Wolken oefenen een aantrekkingskracht uit op DMSO en MSM en trekken ze uit de atmosfeer. Deze substanties lossen op in de wolken en vermengen zich met het water dat zich al in de wolken bevindt, daarna vallen ze vermengd in regendruppels terug naar de aarde. Daar worden ze vervolgens geabsorbeerd door planten en hun wortels, waar ze geconcentreerd worden tot 100 keer hun aanvankelijke sterkte. En door op hun beurt deze planten weer te eten, komen mens en dier aan het broodnodige organische zwavel.
Althans, zo ging het. Zwavel zou van nature volop gevonden moeten worden in groenten, granen, dierlijke eiwitten zoals melk, vlees, eieren et cetera. En in wilde, rauwe groenten en rauwe melk en zo is dit ook nog wel een beetje het geval. MSM heeft echter een zeer gevoelige structuur en wordt gemakkelijk vernietigd gedurende de verwerkingsprocessen die wij tegenwoordig toepassen op ons voedsel zoals koelen, koken, verhitten, versnijden et cetera. MSM wordt tegenwoordig het meeste aangetroffen in voedingsproducten die rauw gegeten worden. Maar alleen in natuurlijke of biologische producten. Onze landbouw is immers te intensief, te kunstmatig en speelt zich voor het grootste deel af in kassen, waar geen natuurlijke regenval meer aan te pas komt. Dit betekent dat mensen niet meer in staat zijn om voldoende organisch zwavel uit reguliere voeding tot zich te nemen. Terwijl we wel voldoende nodig hebben om onze lichaamsprocessen optimaal te kunnen laten functioneren. We zullen daarom zwavel in supplementaire vorm tot ons moeten nemen.https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=4855954410882952956#editor/target=post;postID=5480632872630481098
Bron: LennTech

Nou zou je kunnen behaupten dat supplementeren niet nodig is of dat deze gezondheidsclaimende artikelen zo geschreven zijn om te resoneren met wat je denkt dat je mankeert, dat kan, maar ik kijk waar mijn lichaam naar 'hunkert' als om weer stevig/sterk/functioneel zijn/worden gaat. Zwavel resoneert gewoon met me als ook een groot aantal van de supplementen die ik in de vorige blogs heb behandeld. In het grote plaatje zou men kunnen realiseren dat de Aarde en haar gewassen waarvan wij onze essentiële nutriënten moeten betrekken voor onze fysieke lichamen/ons functioneren op grote schaal gedepleteerd raakt als gevolg van onder meer de intensieve landbouw. Daarbij opgeteld dat het gedepleteerd raken van onze Lichamen als gevolg van de deelname in gedachten, gevoelens, emoties, verbeeldingen hetgeen het lichaam gebruikt als delfstof maakt toch een makkelijke rekensom en dat is dat we onszelf niet langer met voedsel kunnen ondersteunen. Dit is me een klein decennium geleden bekend geworden door lezen van rapporten van de World Health Organisation -- Bernard Poolman ook bracht het me enkele jaren geleden weer in herinnering. Je kan dit allemaal gaan ontkennen en dat zal ook gebeuren want de enige waarheid op Aarde is dat er geen waarheid is - alleen ontkenning van wat Hier is. Het ontkennen en niet zelfoprecht alles onderzoeken is gewoonweg het bewijs van de afscheiding van het fysiek, van wat echt is.

Dus, deze depletie op meervoudige niveaus, zo buiten, zo binnen. Niet verwonderlijk is dan ook dat ik een tijd terug bemerkte dat de nagels van mijn tenen brozer - zelfs wat 'gebroken' op de grote tenen - werden, dit heb ik niet eerder gehad en wilde Sunette al gaan vragen wat dit is omdat het vrij specifiek is voor me vind ik. Ik duik dit molecuul in...ofwel duike dit molecuul in mij.

S is een bestanddeel van de voornaamste structurele moleculen in het lichaam, 
nl. eiwitten (S-houdende aminozuren) en mucines (als gesulfateerd N-acetylglucosamine en galactose). 
Vrij sulfaat komt voor in bloedplasma.


Door de geschiedenis heen wat linken met zwavel.

Zwavel stond voor de Grieken als een communicatiemiddel tussen henzelf en de Goden.  Het sprak me al jong tot de verbeelding in verband met "het Orakel van Delphi" en wilde lange tijd dan ook uitvinden wat dit zwavel nou precies is. Ik heb zelfs een alias aangemaakt eens, met de naam sylphur erin van sulphur. We kunnen zwavel dan op twee manieren bekijken nu, de ene manier is waarop mensen zwavel zagen als "de Goden" - iets buiten henzelf - die antwoorden gaven op hun vragen waarbij "de Goden" vooral gezien moet worden als de gedachten die men had en waarbij men dus in feite met de eigen geest communiceert. En de tweede manier waarop we de werking van zwavel kunnen zien is die binnen het Lichaam, die van de communicatie tussen de cellen:
Wellicht de belangrijkste functie van MSM is het bevorderen van de doorlaatbaarheid van alle cellen in ons lichaam. Dit lijkt wellicht onbelangrijk, maar is van essentieel belang voor het gezond functioneren van ons gehele lichaam. Hierdoor kunnen onze cellen de voedingsstoffen gemakkelijker tot zich nemen en, wellicht nog belangrijker, afvalstoffen effectief uit het lichaam verwijderen. Als celwanden zich gaan verharden (onder andere bij een tekort aan MSM), als gevolg van toxische invloeden en door ouderdom, kan het gebeuren dat afvalstoffen zich ophopen binnen de cellen, waardoor de cellen defect raken, en opnieuw defecte cellen produceren. Zo ontstaat een neerwaartse spiraal, een chronische ziekte.
Zwavel refereert voor veel mensen ook aan 'negatieve' dingen "In de mythologie werd zwavel vaak in verband gebracht met de hel". De hel hier weer als iets buiten zichzelf gezien in plaats van ALS zichzelf. Ook vuurwerk en buskruit kennen zwavel. Het brandbare dan als iets zien waarvoor gevreesd moet worden.


Het artikel benadrukt ook weer eens voor me het punt dat ik in mijn vorige blogs uitwerkte en dat is het vooral DOORGAAN met supplementen voor een substantiële hoeveelheid tijd. Hier ook wordt gezegd dat de lichaamsvoorraden na 4 maanden pas aangevuld raken. Een ander dingetje daagt me nu ook. De enorme trek in knoflook van een aantal jaren geleden kan komen van de lichamelijke behoefte aan zwavel -- inmiddels ben ik gestopt met knoflook in mijn dagelijkse voedsel op te nemen vanwege mogelijke schadelijke effecten.
Ook vinden we traditioneel gebruik van zwavel in de vorm van knoflook in veel oude geneeskundige boeken. 4300 jaar geleden, gebruikte de Sumerische beschaving in de vallei van de Eufraat (nu Irak) al knoflook. Het is gebleken dat het daar gebruikt werd tegen koorts en ontstekingen, bij darmproblemen, parasieten, als spieroppeppend middel en in zijn algemeenheid als een revitaliserende tonic. Waarom knoflook? Veel later ontdekte Louis Pasteur de antibacteriële werking van knoflook en dus van zijn hoofdingrediënt zwavel. Het is bewezen, dat knoflook meer dan 100 zwavelverbindingen bevat. Het dagelijks consumeren van enkele teentjes rauwe knoflook versterkt het immuunsysteem enorm. Het zijn die meer dan honderd zwavelverbindingen in knoflook die voor deze positieve invloed zorgen.

Al met al is MSM zeker een test waard ...

Reacties

Populaire posts