Dag 463 "Een plaat voor je kop hebben" is een plaatje als een gedachte voor je geest hebben

De meest gangbare verklaring van "Een plaat voor je kop hebben" is als iemand kortzichtig is en niet openstaat voor zijn omgeving. Voor mij volstond dat niet en bleef me afvragen wat het nou echt inhield totdat ik er van de week opkwam: de "plaat" betekent gewoon een plaatje als een afbeelding als een gedachte die we "voor de geest" halen/plaatsen.

Ik bedoel een mensenwezen houdt zo weinig in, menselijke wezens zijn werkelijk minder functioneel dan een verdomde DVD speler, dezelfde shit herhaalt zich goddomme opnieuw en opnieuw en opnieuw alleen met andere plaatjes, ik bedoel je moet enorm je best doen om dit punt van je krakkemikkigheid als gedachtes niet te zien.



Dat zijn zo van die dingen die door mijn geest circuleren totdat ik weet wat het is. Het punt van een "plaatje"/gedachte voor je kop hebben is inderdaad dat we niet zien wat werkelijk Hier is want we zien het plaatje dat ingeprogrammeerd is. We kunnen dan ook niet "openstaan" voor iets nieuws en "de omgeving" want we zijn onder de invloed van een gedachte, gevoel en/of emotie. Dit is nu veel specifieker geworden voor me lol.



Reacties

Populaire posts