Dag 464 Ergernis/chagrijn/irritatie naar een ander: "Wat is het Werkelijk?"

Ik open hier het punt van ergernis hebben naar iemand omdat deze gebeurtenis zich gisteren voordeed en ik mede daartoe het recente Eqafe interview Annoyance: What is it Really? - Atlanteans - Part 190 luisterde. 
Vertalingen annoyance EN>NL
the annoyancede ergernis (v); het chagrijn; de irritatie (v) ; het misnoegen
annoyance overlast; leed; smart; verdriet; zorg

  • Wat is eigenlijk achter de reactie van ergernis naar een ander?
  • Wat is de relatie tussen machteloosheid, opgeven en ergernis als het gaat om mijn relatie met anderen?
  • Hoe kan ik mezelf assisteren en ondersteunen deze ergernis te begrijpen?
  • Hoe zou mijn relatie met een persoon of situatie veranderen door ergernis te begrijpen?

Ik had gistermiddag een duidelijke ergernisreactie naar mijn ex(-man); hij was een foto aan het nemen van mij met de poes op schoot die in een leuke houding opgerold lag en ik deed geĆ«rgerd over dat hij niet 'soepel' met de telefooncamera kon omgaan. Ik werd lichtelijk gemeen in en als mijn woorden en ik wil dit echt gaan onderzoeken en dirigeren want vandaag voelde ik de noodzaak hem zelfs te bellen en mezelf te verontschuldigen voor de onnodige reactie en belde hem dus ook letterlijk op om sorry te zeggen. Het is onacceptabel dat ik zo naar doe. 

Deze week ben ik zo intens moe geweest van het nieuwe trainingen aangaan voor mijn lichaam en de daarbij vrijkomende energieĆ«n (voer voor een ander blog) waardoor ik ten tijde van de interactie met mijn ex geen puf had me 'goed' te houden als cover/controle over mezelf te houden en zo kon een systeem zich openbaren aan me. Ik besef dat dat niet de oplossing is om het achteraf op te lossen met verontschuldigingen maar dat het iets is wat ik dien te voorkomen door ergernis te begrijpen. Het is duidelijk dat ik er zelf niet mee kan leven dat ik zo kribbig doe en er dus verantwoordelijkheid voor moet nemen.  

Wat het interview laat zien is dat ik in feite machteloosheid ervaar in het moment van de ergernis/irritatie over hoe de ander bij te staan en eigenlijk had ik dat ook al veel eerder en vaker gezien in mezelf in relatie tot mijn ex. Ik kon er blijkbaar tot nu geen richting aan geven door er verantwoordelijkheid voor te nemen. Nu zie ik dat ik gewoon de machteloosheid als basiskarakteronderdeel kan vergeven en vervolgens met zelfcorrigerende verklaringen het systeem kan stoppen te activeren en zo mijn relatie met hem veranderen. Het is voor ons beiden geestelijk en lichamelijk schadelijk en nadelig.

Feitelijk blijk ik een datatekort te hebben over de ander om deze bij te staan en ik ga dit interview dan ook nog een keer luisteren om mezelf adequaat uit dit punt van verstrooiing van de geest te kunnen leiden.

-

Onderzoek Desteni, onderzoek het forum waar je uitgenodigd wordt om je uit te schrijven in zelfeerlijkheid en waar eventuele vragen over het Desteni materiaal zullen worden beantwoord door Destonians die hun eigen proces wandelen. Bezoek het Desteni Netwerk waar video's en blogs dagelijks worden gestreamd. Aangeraden is ook om eens te kijken op het Desteni Ik Proces en de Relatiecursus evenals de GRATIS DIP Lite cursus.

Reacties

Populaire posts