Dag 483 Op Mijn Lichaam Reageren - Vermoeidheid en Uitputting

Voor referentie luisterde ik Reacting To Your Body - Quantum Systemization - Part 82

Onlangs deed ik tijdens één van mijn banen t.w. tijdens het post bezorgen een realisatie. Ik realiseerde me dat ik niet 'zo snel' ontdekt zou hebben dat mijn uitputting komt van dat mijn bekken niet recht staat als ik niet zulk zwaar fysiek werk zou doen. Want omdat ik ernstig fysiek vermoeid raakte van mijn werk als postbezorger bleef ik 'zoeken'/testen om dit op te lossen. Van mijn andere - onbezoldigde - werkzaamheden word ik niet vermoeid, bijvoorbeeld van achter de pc werken. Daar ondervind ik wel last van mijn bekken en rug maar denk daar eerder bij dat het van het zitten/verkeerd zitten/de bureaustoel komt. Ik heb dit in een eerder blog ook behandeld en heb er vele praktische maatregelen op toegepast waaronder oefeningen, maar bleef ongewaar van de werkelijke oorzaak. 

http://i53.tinypic.com/24bqern.jpg
Als in deze foto door mijn onderrug zakken is één van de gevolgen

Even recapituleren.Toen mijn uitputting bleef toenemen en ik dus bleef verslechteren sinds ik sinds december veel meer uren maak met post bezorgen tot in de mate dat ik in de ochtend doodvermoeid wakker werd, kon ik niet anders meer dan dit te accepteren. Ik zat op een avond met Martijn op de bank en we hadden het er zo over en toen zag ineens ik de belachelijkheid in van dit gevecht in me tegen de uitputting. Als ik die emotionele laag er nou eens af haal... Sindsdien kan ik het ook beginnen te laten, dat emotionele lichaam eens gaan gronden. Ik deelde het ook met een aantal mensen dat het slecht met me ging. Wat het met het delen is dat er altijd wel iemand kan zijn in de bespiegelende gesprekken die we dan houden, die me 'het verlossende woord' geeft en ja, op een dag was Ingrid hier en opperde weer eens naar de chiropractor te gaan voor mijn bekken recht te laten zetten/checken. Ik had zelf de chiropractor niet meer als een optie ingecalculeerd gezien ik geen aanvullende zorgverzekering heb genomen dit jaar. Ik zag gelijk de noodzaak en na een korte inschatting waren we eruit dat het financieel net zou moeten kunnen eens in de zoveel tijd een behandeling te laten doen tegen de volle prijs van € 52,=.  Zo gezegd, zo gedaan en ja mij bekken stond weer centimeters scheef en is nu rechtgezet. Met de chiropractor ben ik overeengekomen dat ik eens per kwartaal voor een behandeling kom; het is VOLLEDIG tot me doorgedrongen nu. Ik had blijkbaar ook het idee dat het veel vaker moest en daardoor serveerde ik deze optie ook af. Naast geld als reden dus ook niet eerder een werkelijk besef waar het scheef ging lol. Dus ik ben weer een aantal realisaties rijker. 

De dag erop werd ik al niet meer uitgeput wakker. Wat ongelijkheid dus doet met de mens did hit me like a brick as well...again. Nu vanuit mijn eigen uiteindelijke lichaamservaringperspectief en -realisatie. Het lichaam als de massa/mensheid.

Om terug te komen op het geestelijke aspect. Het vechten tegen vermoeidheid is een geestesconstructie die zich niet makkelijk laat ontrafelen en ik reageer dus in extreme mate op mijn eigen lichaam dat simpelweg aangeeft vermoeid of uitgeput te zijn. Het is ook wel logisch want de geest is volledig afhankelijk van het Lichaam voor zijn voortbestaan. Dus nu ik niet meer zo één ben met dat overlevingssysteem kan ik er beter naar kijken. Het lukte me eerder niet het feit te omarmen dat mijn lichaam in de staat van uitputting is. Wat ik nu verder wil onderzoeken/op een rij krijgen/inventariseren en stoppen zijn de fysieke consequenties van op mijn lichaam reageren. Reactiepatronen deconstrueren.

Reacties

Populaire posts