Dag 492 Het hiërarchische spel van hoe ik mensen manipuleer die in een positieve energie zitten

De afgelopen week werd het me meer en meer duidelijk wat ik doe in mezelf wanneer ik geconfronteerd wordt met mensen die in een positieve energie deelnemen/positief geënergetiseerd zijn. Het werd me met name duidelijk door de Skypegesprekken die ik met mijn partner voer zo enkele malen per week. Ik bemerkte vaak een weerstand om gesprekken met hem op Skype aan te gaan en toen ik het er een paar dagen geleden met Ingrid over had in termen van energieën herkende ik oude patronen van mezelf hoe ik vroeger bijvoorbeeld ook een soort hekel/aversie had naar mensen die 'superblij' gingen lopen doen. Bijvoorbeeld ook de moeder van mijn xman die dan in een bepaalde enthousiaste persona ging waar ik helemaal niet mee om kon gaan. Ik zeg hiermee dat ik dus in feite niet met mezelf om kon gaan in relatie met deze persoon of andere personen die in dergelijke positief geladen/geënergetiseerde personas verkeerden.

 De ‘positieve’/‘gevoelens’ energie/energieën zijn eigenlijk een verzameling van heel veel ‘negatieve’/'emotionele’ energie die dan ‘positieve’ energie wordt. Positieve energie is dus simpelweg een omvangrijkere hoeveelheid van negatieve energie.  
Ineens herinnerde ik me dit reactiepatroon weer in gesprek met Ingrid. Ik zie nu dat ik de ander uit de positieve energie wil manipuleren door zelf in de tegengestelde - negatieve - energie te gaan zitten IN DE GEEST van heel teruggetrokken doen, heel miniem gaan zitten doen en mijn expressie totaal onderdruk daarin. Dat is echt super zelfmanipulatie en zelfsabotage en onacceptabel.




Interessant is dat ik de tendens had mensen die zo positief deden te connoteren als 'fake'. Als ik dan zie dat ik in de tegenovergestelde energie(ervaring) van o.a. duisternis/duisterheid verkoos te verblijven ben ik uiteraard even 'fake', dus hier weer die gelijkheid en eenheid die ik wilde ontkennen. Ik zag/begreep 'm alleen niet deze zelfonoprechtheid omdat ik niet kon erkennen dat het ook een energie-ervaring is. Ik achtte echter bijv. de gloomy energieën als superieur/beter LOL, dus was/ben IK beter dan mensen die in de positieve energieën deelnamen. Hahaha wat een mindfuck. Energie is altijd 'fake'/nooit werkelijk. Hier ontdek ik dus een voorgeprogrammeerde zelfonoprechtheid. Heel prettig om met mensen in proces mezelf in/als mijn zelfonoprechtheden te kunnen uitspreken om mezelf te zien en te kunnen vergeven/veranderen. Want het is heel vervelend voor mezelf wanneer ik in contact met anderen ben die in een positieve gevoelsenergie zitten en ik op deze manier meen te moeten reageren. Ik verklaar hiermee 1) dat ik slaaf van de ander ben en 2) net zo gevangen ben als de ander.

Ik begrijp nu dat de geest zich met eender welke energie kan opladen en dat mijn angst voor positieve energie op die manier gegrond is dat uit positieve energie komen voor mensen een veel ingewikkelder proces is dan uit negatieve energie komen. Desalniettemin bekeek ik ook de angst ervoor die een oordeel inhoudt, dat een positieve energie door mij wordt geoordeeld als 'slecht'/'verkeerd'/'fout' in plaats in te zien dat ik bang ben voor mijn eigen reacties op mensen met een positieve persoonlijkheid. Ik zag ook de angst mezelf te verliezen in positieve energie en zo nu achteraf bekeken verloor ik mezelf eigenlijk ook in negatieve energie. Al met al stuit ik op een omvangrijke constructie in mezelf waardoor ik veel van mijn vroegere reacties op mensen begrijp.

Als we verder de menselijke geest in zijn geheel bekijken/uitvergroten zien we altijd componenten van hiërarchie, hier dus ook de hiërarchie van positief t.o.v. negatief waarin positiviteit door de bank genomen als 'beter' wordt gezien, terwijl positieve energie in feite negatiever is in zekere zin want positieve energie is een omvangrijkere hoeveelheid van negatieve energie. In dit verband is onderstaande video erg interessant om te beseffen hoe zelfdestructief hiërarchie is. Destructie immers in deze wereld bestaat vanwege het toestaan en aanvaarden van zelfdestructie.

Why hierarchy creates a destructive force within the human psyche (by dr. Robert Sapolsky)


Vervolgd met Zelfvergevingen en Zelfcorrigerende uitspraken.

Reacties

Populaire posts