Dag 498 Ben jij een adrenalinejunkie? Over koffie en haar relatie met de Geest en het Lichaam

Ik wil hier weer even een zelfoprecht zelfonderzoek doen naar de relatie van mijn koffieconsumptie en mijn uitputtingsklachten na mijn fysieke werk. Heeft dit alleen met mijn fysiek zware werk te maken of is er een verzwarende factor? Ik liep al een tijd op het lichaamsgewaarzijn van een aangejaagdheid in de ochtend voordat ik naar werk moest. Actueel, juist van pas komend schreef Sunette Spies onlangs haar bevindingen:
"Met het doen van onderzoek naar de directe relatie tussen cafeïne en hormonen in het fysieke lichaam - zul je zien dat cafeïne de adrenalinehormonen 'activeert', in wezen de 'vecht of vlucht' overlevingshormonen

Interessant genoeg wordt er ook gezegd dat de effecten van cafeïne tot wel 4 - 6 uur duren na EEN KOP - echter, degenen die al geruime tijd koffie drinken, zelfs ikzelfzijn zich niet gewaar van de effecten van EEN KOP op het lichaam gedurende zoveel uren / men is zich niet gewaar van de mate waarin de hormonen het lichaam activeren en beïnvloeden over lange termijn ...niet alleen dit  ... maar we zijn ook niet gewaar van de quantum mind / quantum fysieke effecten van de hormonen die worden geactiveerd in het lichaam als gevolg van cafeïne en hoe het je relatie van je geest met het lichaam beïnvloedt.
We zijn er zo aan gewend dat we niet beseffen hoe gestrest het  lichaam echt in feite is. Ik heb dit voor mezelf ook bemerkt, hoeveel meer UITGERUST en VERVULD mijn slapen voelde en hoeveel meer substantieel mijn ervaring tijdens mijn dag voelde met het drinken van slechts één kopje koffie - dus er is een duidelijk verschil wat je op een mentaal en fysiek niveau merkt met het drinken van minder koffie.
Ik heb ook met koffie uitgevonden hoeveel sneller mijn geest / energie beweegt in het lichaam - ALLES is in hyperdrive ... vooral het "te snel bewegen" in mijzelf."
http://rlv.zcache.nl/de_junkie_van_de_adrenaline_mok-r9e192761d57746e0a7f36efe60057915_x7jyq_8byvr_324.jpg
Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet toegestaan en aanvaard heb de relatie te leggen tussen koffie en haar relatie tot de geest en het lichaam binnen de context van vervolgens naar mijn werk gaan en me hyper voelen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet toegestaan en aanvaard heb te onderzoeken wat de relatie tussen koffie is en het opgejaagde gevoel dat ik ervaar in de ochtend nadat ik koffie drink voordat ik naar werk ga.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet toegestaan en aanvaard heb het opgejaagde gevoel in mijn borst verder te gaan onderzoeken dan te denken dat het te maken heeft met dat ik moet gaan werken. 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te vermijden koffie te aan te wijzen als een mogelijke aanjager omdat ik koffie niet uit mijn dagelijkse ritueel wil of niet wil minderen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te vergeten dat ik eerder mijn cafeïnekoffie vermengde met decafkoffie en dat dat redelijk goed ging ondanks dat mijn lichaam met bloedgroep O beter af is zonder koffie.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb bij de gedachte zonder koffie de dag door te moeten komen alleen al in een missen-van-ervaring ga en in een "eeehw dat ga ik niet doen".

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken en geloven dat ik niet door mijn vermoeidheid heen kom na werk zonder koffie.


Ik stel mezelf ten doel te realiseren en overwegen dat alleen instant koffie drinken in tegenstelling tot de gebruikelijke filterkoffie - mijn slaappatroon verandert naar daadwerkelijk dieper rustend.


Reacties

Populaire posts