Dag 499 Mijn relatie met geld: angst om financiële ondersteuning te vragen

Ik herinner me me van mijn jongste jaren dat het vragen om geld een moeizame, angstige en dus negatief beladen gebeurtenis is. Makkelijker vroeg ik het aan mijn moeder omdat zij een gemakkelijkere relatie met geld had dan mijn vader. Enkele jaren geleden deed ik ook al een blog over de voorgeprogrammeerde schaamte rond het aanvragen van een uitkering nadat ik mijn relatie met een partner had beëindigd die het grootste inkomen had door werk. Ook met werken als bedrijfsleider in de detailhandel vroeger en met het voeren van mijn eigen praktijk had ik veel moeite respectievelijk de loonsverhogingen en de prijs te vragen.

Onlangs werd ik weer met mijn geldconstructie geconfronteerd toen ik dit onderwerp met mijn huidige partner wilde openen. Deze gaat ook gemakkelijk met geld om dus wist ik dat de kwestie geheel aan mijn kant ligt om te openen en door te wandelen in zelfvergeving en zelfverandering.

http://www.yvesbuckinx.be/images/dbimages/pics/thumb_images_copy_1.jpg
In de Geldgod geloven we


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet toegestaan en aanvaard heb te zien, realiseren en begrijpen dat wat ik ervaar als gevoelens en emoties en de aard en de context van mijn gedachten bestaan als ze doen en wordt door mij ervaren zoals ze zijn - als gevolg van en door toedoen van geld.
 Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb me vanaf mijn jongste jaren te ervaren en creëren dat het vragen om geld een moeizame, angstige en dus negatief beladen gebeurtenis is.
Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik het moeilijk/angstig vond geld te vragen aan mijn vader als ik iets nodig had en hierin vergeef ik mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken en geloven dat ik bang ben voor mijn vader of voor mijn vaders reactie in plaats mezelf te realiseren dat ik alleen maar bang ben voor mezelf, voor mijn reacties op het antwoord van mijn vader.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb meegekregen/gekopieerd te hebben van mijn ouders en omgeving dat je heel moeilijk moet doen over geld omdat dat een schijnbare belangrijke waarde heeft/is toegekend in deze wereld.

ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb deel te nemen in en als het martelaartype waarin ik geloof dat ik het niet verdien om geld te hebben, omdat ik diensten verleen en daar hoef ik niet voor betaald te krijgen en hierin vergeef ik mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken en geloven dat geld hebben of verdienen slecht is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb liever een ander helpen dan voor mezelf zorgen.


Ik kan me niet herinneren 

akkoord te zijn gegaan 

met al de stront die hier is,

dus f*#k it

laten we het veranderen. 

~ Bernard Poolman


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb in en als het martelaarkarakter geen geld voor mijn diensten te durven vragen, want ik zeg/praat mezelf aan ook niet veel geld nodig te hebben voor mijn levensstijl.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet toegestaan en aanvaard heb te zien/realiseren/begrijpen hoe mijn interne geestesrealiteit één en gelijk is met mijn externe realiteit van geld.
I forgive myself that I haven’t accepted and allowed myself to see/realise/understand how my internal reality of Mind is equal to and one with my external reality of Money - See more at: http://heavensjourneytolife.blogspot.com/2012/04/day-1-who-i-am-as-money.html#sthash.RejxjlBy.dpuf
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben walging te ervaren met het vragen van financiële ondersteuning aan mensen en hierin vergeef ik mezelf dat ik mezelf niet toegestaan en aanvaard heb te zien/realiseren/begrijpen dat de walging die ik ervaar in feite een grote hoeveelheid geaccumuleerde angst is, angst voor mezelf/mijn eigen reacties wanneer die ander "nee" zegt als ik vraag om geld of mij belachelijk gaat maken of mij de schuld gaat geven voor mijn eigen situatie in plaats standvastig te blijven staan in en als de realisatie/het besef dat ik geen schuld heb aan mijn eigen situatie van armoede, er wel medeverantwoordelijk voor ben en dat het aan het geldsysteem ligt waarvan ik me niet kan herinneren ermee akkoord te zijn gaan.


Reacties

Populaire posts