Dag 501 Identiteitscrisis - Verenigen of verdelen onze identiteiten ons?

Wat bepaalt je identiteit? Wat heb je besloten dat jou "Jou" maakt?

 

 
Naam? 
Ras?
Nationaliteit?
Geslacht?
Seksualiteit?
Mode? 
Status?
Beroep? 
Religie? 
Kennis?
Interesses en smaken? 
Hobby's? 
Familie? 
Geschiedenis? 


Verenigen onze identiteiten ons of verdelen onze identiteiten ons?

Iedereen wil dat hun identiteit gerespecteerd wordt en het recht hebben om geluk na te jagen als de voortdurende participatie in en de vervulling van onze identiteit. Maar is het mogelijk om een ​​maatschappij van respect te hebben, vrij van oordeel en conflict, wanneer wij onszelf definiëren naar onze verschillen?


Het is gemakkelijk om te identificeren dat we "Een" zijn, maar wat gebeurt er als we onszelf identificeren als "Een" maar niet als Gelijk?


Wat is de enige identiteit die alle Mensen in Gelijkheid verenigt? Wat is de enige identiteit die nooit verandert en die
inherent is aan ieder mens vanaf de geboorte?



Leven.



De mensheid is geconfronteerd met een identiteitscrisis. Wat zijn enkele voorbeelden in de samenleving en de wereld, die het conflict laten zien tussen Identiteitsgroepen? Wat is de oplossing? Waarom gaan we onszelf niet identificeren als Leven?

Wat zijn we bereid op te geven, om te identificeren als Leven?

Hoe kunnen we Gelijk in Identiteit als Leven zijn, maar toch anders en uniek nog?
 


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf te identificeren met de naam ik die gekregen heb bij geboorte.
Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf te identificeren met het kaukasische ras.
Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf te identificeren met en als mijn nationaliteit
Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf te identificeren met en als het geslacht van mijn lichaam.
Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf te identificeren met en als seksueel of aseksueel wezen.
Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf te identificeren met en als de kleding die ik draag en daarmee mezelf te identificeren met een groep/subcultuur die ook diezelfde kleding draagt. 
Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf te identificeren met en als de status als de staat/conditie/situatie waarin ik me bevind.
Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf te identificeren met en als het beroep dat ik uitoefen.
Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf te identificeren met en als religie.
Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf te identificeren met en als de kennis der dingen die ik heb.
Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf te identificeren met en als de interesses, voorkeuren en smaken die ik heb.
Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf te identificeren met en als een hobby.
Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf te identificeren met mijn familie.
Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf te identificeren met en als de geschiedenis die mij is voorgegaan.
Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf te verdelen in en als mijn identiteit.

Ik stel mezelf ten doel mijn identiteiten te verenigen met, in en als Leven.

Reacties

Populaire posts