dinsdag 22 september 2015

Dag 505 Valse/gemene opmerkingen van anderen dirigeren

Een punt waarvan ik nu zeker ben dat het geadresseerd moet worden is dat van hatelijke/gemene/onderuithalende opmerkingen van iemand. Als we anderen die hatelijke opmerkingen maken en perse kwetsend willen zijn niet hierop wijzen zullen deze personen consequenties creëren in hun wereld en hun realiteit.

Van kindsaf aan hoorde ik grote mensen spreken met anderen waarin een smerige onderlaag zat en ik heb dat eigenlijk nooit zo benaderd in die mensen en daarmee gevalideerd in mezelf. Met mezelf als kind had ik afgesproken - een self agreement zogezegd - dit niet te doen naar mensen in mijn wereld en realiteit. Ik wilde de eer toch wel aan mezelf houden; immers ik heb zelf rekenschap aan het einde af te leggen èn ik wil 'overvaren'. Toen ik dat punt van het in mezelf valideren van andere mensen hun valse opmerkingen een kleine zes jaar geleden begreep toen ik met Desteni in aanraking kwam, ben ik het dirigeren van dit punt binnenin mezelf als buiten mezelf ook langzaam aan gaan integreren in en als mezelf. Ik vind het vaak nog moeilijk om te doen omdat veel personen dit heel snel vervatten in hun woorden/sneden zodat het bijna niet meer te traceren is oftewel erover heen te praten is door deze personen. Ik accepteer het evenwel niet meer - zeker niet binnen mijn partnerrelatie(overeenkomst) - en dus zal ik de momenten van communicatie waarop ik dit met anderen adresseer moeten omarmen in plaats van vermijden waardoor de vervelende consequenties ONVERMIJDELIJK terug komen.

In het vorige blog heb ik geduld behandeld waar ik mezelf in en als nederigheid plaats/leef als handeling van gelijkheid en mezelf met de persoon synchroniseer in de tijd. Nu wil ik deze toepassing van mezelf tezamen dus met het adresseren van valse opmerkingen van mensen uitbreiden naar bijvoorbeeld 'vooraanstaande' personen als bijvoorbeeld in politieke debatten die ik wil voeren. Een aantal jaar geleden besefte ik me dat ik niet mee wil in de manier waarop debatten worden gevoerd in deze wereld. Ook hierin bevestigde me het interview dat ik onlangs luisterde me.
http://www.jobat.be/uploadedImages/pictures/3500-1-medium.jpeg

Een aantal dimensies van vals gaan doen zijn:

- 'als' = gelijk versus 'vals' = ongelijk zijn/staan (de V van vendetta staat voor 'als');
- onzeker zijn;
- het echte negatieve in de geest onderdrukken.

Ik zal dan ook in de persoon moeten leren zien/aftasten wat het specifieke is wat er gebeurt.  Vals worden naar een ander duidt erop dat er een reactie binnenin zelf heeft plaatsgevonden en om dat - die energie ervan - te kunnen ontladen vindt een nare opmerking naar een ander plaats, het is dus in feite een wraak/wraakoefening omdat zelf de ander in een heel klein moment de schuld geeft dat men reageert. Dus verantwoordelijkheid leren nemen voor onze valse opmerkingen naar anderen lost ook gelijk de illusoire schuldkwestie op.

Tot zover voor nu...


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen