Dag 553 Nerveuze energie deconstrueren

In verband met een mogelijk nieuwe baan in de telemarketing moet ik een aantal trainingen en een testcase doorlopen. Omdat de baan perspectief geeft op toekomstige doorgroeimogelijkheden heb ik het een extra lading gegeven. Toen bij de laatste training het rollenspel me niet goed af ging, daalde mijn zelfvertrouwen naar een dieptepunt. Feitelijk is het dan geen zelfvertrouwen want zelfvertrouwen is iets stabiels dus ik had blijkbaar de idee gemaakt van zelfvertrouwen, het idee dat ik wel een goed gesprek kan houden met een respondent of iets wat ik zou willen kunnen.



Full deconstructing nervousness atlanteans part 89


Ik zou dat echt wel willen kunnen een gesprek leren voeren waar een respondent 'een goed gevoel' aan overhoudt. Het werk in direct marketing is iets wat ik nooit gedaan heb; ik heb altijd rechtstreeks/fysiek contact gehad met klanten. Dus het rollenspel - ik ging als eerste! - ging me vooral niet goed af omdat ik me fysiek richtte op de 'respondent' en mijn focus verloor. Sec gezien, iets wat ik nooit gedaan heb kan ik ook geen zelfvertrouwen in hebben nog, want ik heb het nog niet geleerd en gepraktiseerd.

Punt in mijn achterhoofd is dat de tijd om het te leren kort is, de mensen die het snelst dit kunnen oppikken zullen doorgaan. Daar maak ik me dus zorgen om, maak ik mezelf zenuwachtig om als ik denk dat ik niet goed genoeg zal zijn. Gelukkig deed zich vandaag ook de situatie voor dat ik voor een (veel beter betaalde) receptionistefunctie gebeld ben naar aanleiding van mijn sollicitatie en a.s. week op gesprek kan komen.

Ik wil mezelf zeker de tijd geven om nu alles op te klaren wat ik al kan zien m.b.t. energieën, gedachten, etc die ik kan vergeven/verwijderen en mezelf de beste start geven die ik kan.


Reacties

Populaire posts