Dag 565 Wanhoop en Communicatiegewaarzijn

Ik kwam er weer achter dat ik erg reageer op het harde/grove 'mannelijke' in de stem van een manspersoon. Ik had het al een keer gehoord in een Eqafe interview over de crass stem van de man in relatie tot het mannelijke en het vrouwelijke (weet even niet meer welk interview) t.w. dat de vrouw daarop vaak reageert met disempowerment

Toen ik gisteravond rustig op mijn verwarmde 'yogamatje' liggende een aantal correctieve statements aan het inprogrammeren was, kwam ik er ineens achter waar ik me steeds niet in 'voice' en dat is een ander vragen normaal/gentle te praten. 

Ik stop/wuif dit blijkbaar steeds weer weg in mezelf terwijl ik wéét dat het niet goed is voor de totstandkoming van een intieme communicatie/relatie. Zo houd ik de energierelatie en -verslaving in stand in plaats van elkaar te assisteren en ondersteunen.

Een tijdje terug begreep ik van de harde/grove/lompe mannelijke stem dat dit een opeenstapeling is van vrij intense energie/emoties die dus ook onbewust op die MANier gecycled en gerecycled worden wat in het interview Desperation and Communication Awareness ook weer benadrukt wordt. En mijn angst/wanhoop dus ook gecycled en gerecycled wordt en dus meer energie genereert. En ik hieraan dus bijdraag door dit niet effectief te stoppen. 




Ik ging in mezelf kijken wat nou de ervaringen zoal zijn, mega angst dus, ook een paniekaanval kwam in me op wat ook wel plausibel is als ik zie hoe lange tijd ik ook al anticipeer in angst en beven in relatie tot de 'crasse' stem en daar dus een persoonlijkheid en/of meerdere persoonlijkheden van gefabriceerd heb. Daarna zag ik de dimensie wanhoop wat eigenlijk dé rode draad is in relatie tot de 'crasse' stem. Ik besloot ik moet veranderen, opstaan in mezelf, dit/ik kan niet verder zo. 

Ik kan mezelf dus niet effectief sturen in deze specifieke communicatie omdat ik door angst van mezelf weg stap/ga - wat ik ook in de video van Ingrid Schaefer hoorde - in plaats van naar voren/omhoog te stappen in mezelf. 

Nu moet ik dus tot een toepassing komen en veranderen hierin. Ik heb een punt hiervan ook al eerder gewandeld in relatie tot mijn werk als postbezorger waar mensen zomaar ineens tegen me tekeer kunnen gaan en ik daarin van Sunette Spies had geleerd te vragen of diegene ook normaal kan praten.

Waar wil ik voor staan binnen de communicatie?

Voor de Desteni Manieren: Gentle, Mild, Begripvol, Steunend zijn

Ik heb dus de verantwoordelijkheden met de angstenergie aan het werk te gaan in mezelf en in elk gesprek met een ander gewaar te zijn van de energie van beiden en mezelf daarin te 'voicen'. Ik vond de video The Nature of Fear met een aantal praktische inzichten, toepassingen en oplossingen:

Wat is het met angst dat het zo overweldigend kan maken?

Wat is het effect van angstenergie op je geest, wezenlijkheid en lichaam?

Hoe kan je jezelf ondersteunen om je ervaring in relatie tot angst te veranderen, zodat je als richtlijn-principe kan staan, ongeacht de energie-ervaring?


Wordt vervolgd met zelfvergevingen, zelfcorrigerende verklaringen en zelfverbintenissen.

Reacties