Relaties en leren de behoefte om een situatie te beheersen te laten varen - Dag 574

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb hulpeloosheid en verwijt naar mezelf te ervaren in relatie tot mannen in mijn leven waar ik op vele manieren mezelf de schuld heb gegeven, als een punt van de verantwoordelijkheid voor hun geluk in mezelf nemen als iets wat ik instinctief doe als de 'goede dochter' 'goede partner' figuur - omdat ik altijd als mijn beste zelf gezien moet worden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb in die instinctieve reactie te blijven rondcirkelen in al mijn relaties als ook een manier van controle waar ik mezelf verantwoordelijk houd, een behoefte om een situatie die opkomt te beheersen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb tot op zekere hoogte hieraan het hoofd geboden te hebben en het NIET te ZIEN omdat het al zolang een deel van mij is dat het automatisch is.

Afbeeldingsresultaat voor relax Nothing is Under ControlIk vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb een verantwoordelijkheidspersoonlijkheid te creƫren als kind waar ik uit angst/gevoel voor overleving de verantwoordelijkheid voor alles om me heen op me neem om op die manier grip/controle te krijgen op al het onbegrijpelijks wat er in mijn omgeving gebeurt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb altijd als mijn beste zelf gezien te moeten worden - en hierin vergeef ik mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf niet te kunnen vergeven als ik niet mijn beste zelf laat zien.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb anderen te fiksen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb de behoefte te hebben de situatie te beheersen en bang te zijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf in/stil te houden op wat voor manier dan ook omdat dat ook nog steeds deel is van de controle die uitspeelt.



Wanneer en als ik zie dat ik in het verantwoordelijkheidspatroon ga en mezelf verantwoordelijk houd en mezelf verwijt - stop ik en adem ik - ik sta mezelf niet toe in dezelfde cirkel te blijven draaien omdat ik me realiseer dat ik er dan niet doorheen kan wandelen naar de andere kant.

Wanneer en als ik zie dat ik iemand anders wil fiksen - stop ik en adem ik - ik realiseer me dat ik de uitkomst wil beheersen in plaats van mijn uitgangspunt te beheersen. In plaats - kan ik beter herdefiniƫren wie ik ben eerst in mijn relatie met mezelf met beschouwing van de woorden controle en ondersteuning.

Wanneer en als ik mezelf realiseer de behoefte te hebben de situatie te willen beheersen en bang te zijn - stop ik en adem ik - ik realiseer me dat de situatie willen beheersen en bang zijn patronen zijn. In plaats - zie ik hoe zelfverantwoordelijk ik eigenlijk ben.

Wanneer en als ik mezelf zie inhouden of stilhouden - stop ik en adem ik - ik realiseer me dat ik controle uitspeel. In plaats - leef ik de woorden verantwoordelijk en geduld.



Ik stel mezelf ten doel het langzaam aan de te doen en te ademen en elke keer dat het patroon met frustratie en uitputting opkomt het te vergeven en door te gaan met erdoorheen te bewegen.

Ik stel me ten doel te realiseren dat ik het okay doe en niet zo hard voor mezelf te zijn.

Ik stel mezelf ten doel dat als ik het overweldigend vind niet te communiceren tot ik kalmer ben.

Ik stel mezelf ten doel het zelfverwijt te laten varen zodat ik opener kan zijn.

Ik stel mezelf ten doel mild met mezelf te zijn en kalm en deze woorden voor mezelf te leven.


Reacties

Populaire posts