De relatie verbinden met het delen van geld (deel 2) | Zelfverbintenissen - Dag 576

Ik stel mezelf ten doel te zien dat geld een grote rol zal spelen in de effectiviteit van elke relatie.

Ik stel mezelf ten doel vanaf het begin open kaart te spelen over geld om vertrouwen te vestigen.


Ik stel mezelf ten doel te zien dat er geen problemen zijn met het verleden van geld, het heden van geld en de toekomst van geld, vanwege een duidelijk begrip om samen de vorige problemen met geld te zuiveren.


Ik stel mezelf ten doel vanaf het begin in een relatie een effectieve actie met geld op te zetten om een toekomst op te bouwen met geld die de relatie ondersteunt te ontwikkelen op manieren die de relatie zouden verbinden in het delen ervan.


Ik stel mezelf ten doel te realiseren dat geen open kaart spelen over geld en geen effectieve actie met geld opzetten wrok en backchat zal veroorzaken en dat de backchat zal leiden tot het falen van de relatie.


Ik stel mezelf ten doel in het begin van een relatie bezig te gaan met praten over geld, over hoe we dat in de mogelijk toekomstige relatie zullen gaan aanvangen.


Ik stel mezelf ten doel me in het begin van de relatie naast het focussen op procesmatige en psychologische parameters/uitlijning ook te focussen op het uitlijnen van geld.





Ik stel mezelf ten doel te zien, realiseren en begrijpen dat als ik het beginpunt ken = geen effectieve actie met geld - ik het eindpunt ken = falen van de relatie.

Ik stel mezelf ten doel de waarheid onder ogen te zien dat als iemand niet warm loopt voor een gelijk geldsysteem deze persoon waarschijnlijk ook geen gelijk geld in een relatie zal omarmen.


Ik stel mezelf ten doel te zien dat een effectieve relatie onmogelijk is met een persoon die hele andere opvattingen over geld heeft.


Ik stel mezelf ten doel te realiseren dat als iemand het geld niet wil delen dat die persoon geen echte verbinding/commitment wil en dat 'bindingsangst' in deze gebaseerd is op egoïsme.


Ik stel mezelf ten doel tevreden te zijn dit allemaal geleerd te hebben ten aanzien van deze dimensies uit mijn falende relaties.


~~~~


Noot 
Ik hield me tot voor enkele jaren geleden eigenlijk helemaal niet met geld bezig als zodanig hetgeen zich ook reflecteerde in meerdere keren de geldproblemen van exen te moeten opruimen, een absentie van een loopbaan en/of vette bankrekening :-) Totdat ik enkele jaren geleden gedwongen werd wat met het geldpunt in relaties te gaan doen omdat het in mijn laatste relatie zo extreem ongelijk was. 

Belangrijk om te realiseren is dat er 3 soorten voorprogrammeringen van mensen zijn, om te weten hoe je gewired bent: 

  1. gedreven door seks (relaties), 
  2. gedreven door geld en 
  3. gedreven door seks en geld.
Ik was van de voorprogrammering seks/relaties en ontmoette als laatste relatie iemand die gedreven werd door geld. Dus 2 totaal verschillende voorprogrammeringen die afgestemd moesten worden op wat het beste is voor beiden/iedereen. Geen gemakkelijke job en is ook niet gelukt helaas.

Reacties

Populaire posts