Dag 19 - Kinderen prijzen/belonen is de basis voor deze verrotte wereld

De andere dag hoorde ik op het werk dat iemand die professioneel met kinderen werkt de kinderen - als educatie - het beloningssysteem aanleert, waarbij ik al mijn twijfels had of dat nu wel de beste vruchten afwerpt. NEE dus - het brengt rotte vruchten van eigenbelang en manipulatietechnieken voort! De blog van Bernard Poolman "Dag 19 Rotte Liefde" - hier vertaald in het nederlands - geeft duidelijkheid over wat de gevolgen zijn van dat we als kinderen/ouders dit systeem aannemen. Ik zei in het gesprek nog wel dat ik als kind/we het niet nodig hebben.

Mijn Zelfvergevingen:

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb te realiseren dat de verrotte staat van deze wereld als wijzelf afkomstig is van het prijzen/belonen van kinderen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het woord 'prijzen' niet gezien te hebben als een kapitalistische inslag inhoudende.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb braakkneigingen te krijgen bij het horen van het woord prijzen in plaats mezelf te realiseren dat het woord prijzen op zich onschuldig is en dat wij mensen ons 'schuldig' hebben gemaakt aan het manipulatieve belonen/prijzen van anderen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb braakkneigingen te krijgen bij het horen van de woorden 'God prijzen' en 'De Heer' prijzen. 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te willen dat mijn vader mijn broertje prees omdat ik vreesde dat mijn broertje dan 'minder' kreeg in plaats van in te zien dat het niet echt is, maar van geestsystemen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb bang te zijn dat mijn broertje 'minder' kreeg omdat hij minder geprezen werd.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb te zien/begrijpen/realiseren dat ik in 'mijn willen' dat mijn broertje aandacht/beloning kreeg ik het beloningsssysteem als deze wereld heb ondersteund.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb zgn. 'goed te willen doen' in plaats mezelf te realiseren dat het tegengestelde het geval was - het 'slechte' in de wereld te creƫeren doordat ik geloofde dat het echt was.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf debet heb gemaakt aan het ondersteunen van een wereldsysteem door dit beloningsssysteem niet in mezelf te stoppen.


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te denken dat ik niet zoveel beloning/prijzing nodig heb.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb mezelf te realiseren waarom het is dat ik complimenten niet vertrouwde.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb complimenenten niet te vertrouwen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf beter te voelen om dat ik geen aandacht en beloning nodig had/heb.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het als vervelend te ervaren als ik geprezen/beloond wordt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb zeker van mezelf te zijn in het gesprek met een collega die ervoor gestudeerd heeft in plaats mezelf toe te staan mezelf uit drukken in/met gezond verstand dat een kind geen beloning nodig.





Zelfverbintenissen:

Ik ga de verbintenis met mezelf aan om ouders/kinderen als mezelf te laten realiseren dat we door het beloningssysteem te steunen van een kind een verrot kind maken - en later een verrotte ouder.

Ik ga de verbintenis met mezelf aan om het straf- en beloningssysteem in mezelf verder te deconstrueren om mezelf vervolgens te reconstrueren binnenin het principe dat wat het beste is voor alle leven.


DIP: www.desteniiprocess.com
Eqafe: www.eqafe.com
Agreement course: www.desteniiprocess.com/courses/relationships


Wandel je de Aarde met mij? Wil je ook in proces van zelfrealisatie en mij als levensbuddy - klik hier.



Reacties

Populaire posts