Dag 232 - Een laag vet als zelfbescherming: dikker zijn is veiliger

In relatie tot Dag 230 - Vet op de benen vertelt me anderen te besturen en niet mezelf >>


Weer eens een blog over conflicterende gedachten rondom lichaamsvet. Dit komt omdat ik als kind/tiener tegenstrijdige boodschappen ontving over lichaamsvet - dan is vet goed en dan is vet niet goed - hetgeen polariteit/frictie veroorzaakte in mijn geest/lichaam en dit niet verdwijnt tot ik alle punten/dimensies van mezelf begrijp aangaande overgeërfde systemen. Mijn vader was zeer gepreoccupeerd met zijn gewicht waarop ik besloot me niet druk te maken over mijn gewicht/calorieën en/of afvallen toen ik een jaar of 18 was. Me prettig in mijn lijf voelen stond/staat bij mij voorop.

Ik hoorde onlangs een vrouw bij de Dr. Phil show zeggen dat het wel onbewust zal zijn dat ze niet slanker wordt omdat ze door een verkrachting bang is (geworden) voor mannen. Zij was bezig met diëten maar niets hielp. Nee alleen zelfvergeving in zelfoprechtheid van alle zelfgecrëerde lagen van angst = informatie = vet zal werkelijk structureel zelf bevrijden van de gevangenis. We worden niet geboren met angst dus ergens in het leven van 0 tot 7 jaar adapteren we deze angsten van degenen die ons zijn voorgegaan. Zoals een gedachte ook niet werkelijk 'van ons' is maar is doorgegeven, gecopieerd en gedupliceerd. Dus zo wat kindangsten de deur uit...

 


goed vet
Nieuwe vette mindfuck: Goed vet versus fout vet = polariteit/frictie
   
Gedachtendimensie:

Ik moet dikker worden.
Dikker is veiliger.
Ik heb minder last van ongewenste mannen als ik niet slank ben.
Ik wil weer gewoon slank zijn, maar dan moet ik avances zien te weren.
Ik wil expres dikker worden om onaantrekkelijk te zijn voor mijn partner.
Ik denk mijn partner te kunnen narren door dikker te worden juist omdat hij het lelijk vindt.
Afvallen is een stompzinnig gedachteconstructie.
Afvallen is iets voor stomme mensen.
Ik ben te aantrekkelijk als ik slank ben.

 

Emotionele dimensie:

Ik ben bang voor avances van enge mannen.
Ik ben bang voor avances van ongure types.
Ik ben bang aangesproken te worden door ongure types.
Ik ben bang dat een man boos wordt als ik niet inga op zijn avances.
Ik ben bang voor een boze man.
 

Reacties

Populaire posts