Dag 313 Geen internet, geen TV -- Ik Ben Van Slag! (vervolg)



Ik ga nog even verder in het punt van het blog van gisteren van het geen TV kunnen kijken en het ervaren van emoties. Ik begrijp nu dat ik een verlangen naar "even niets" heb toegestaan en nu ik de 'positieve' ervaring van TV kijken niet kan 'hebben', kom ik mezelf tegen in de andere 'kant', het 'negatieve'. In feite heb ik de ervaring van "even niets" niet nodig. Toen ik vandaag dan ook hoorde dat het tot dinsdag zal duren dat de technici verdergaan met de reparatie van de lijn kon ik stabieler blijven. Nog steeds komt er wel en gevoel van verdriet/gemis opzetten, maar ik word er niet meer door overweldigd. Ook een tweetal herinneringen van mezelf waarin ik geen beschikking had over een TV om mijn tijd in te vullen zijn prominent om naar te kijken.


http://www.orlandofamilymagazine.com/wp-content/uploads/2011/07/tv_techtalk_OFM.png




De ene is van de tijd dat ik net in Brussel woonde als au-pair en in een enorm huis ergens helemaal boven in een kamer alleen was nadat ik klaar was met het werk me de kinderen. Ik vond dit altijd een moeilijk moment, ik had geen enkel idee wat te doen; ik begaf me vaak en veel onder de mensen wat ik het prettigst vond. Later in die Brussel-tijd gaf ik aan het "moeilijk alleen zijn op die kamer" de wending eraan uit te gaan met andere au-pairs of rond te gaan zwerven alleen, lopende of op mijn brommer. Een het op het zuipen zetten hoorde ook bij de scenario's om niet in de ervaring van opgesloten in een kamer vertoeven te vermijden. De grootte van de ruimte is overigens naast andere factoren meer of minder bepalend voor "mijn gevoel". Hoe meer "dicht" hoe meer ik verlang naar een TV als escape. Hoe meer open een kamer/huis/ruimte hoe meer in gewoon 'hier' kan zijn met alles. 

Het willen van steeds eenzelfde 'positieve' ervaring is een teken van een verslaving aan een stof die blijkbaar vrijkomt bij mijn TV-kijkgedrag -- hoogstwaarschijnlijk een endorfine. Dus heb ik een verlangen/afhankelijkheid naar de bepaalde 'positieve' energie/stof die ik ermee creƫer. En wat Kim Amourette als commentaar gisteren op mijn blog ook bevestigde is dat het ook wat zegt over de wereld waarin we leven waarin "we even weg willen zijn". Dit is wel degelijk van invloed.

Nog een paar dagen zonder TV kick. Lol, kick in de kabel in samenhang met kink in de kabel. 

Wordt vervolgd.


 
Vergezel ons op de Reis naar Leven!

GRATIS Desteni 'Ik' Proces Lite (+ buddy) http://lite.desteniiprocess.com/



Desteni 'Ik' Proces Pro (+buddy) www.desteniiprocess.com 

Eqafe zelfperfectiemateriaal www.eqafe.com 
 
Wil je ook transformeren van relaties hebben naar overeenkomsten leven? www.desteniiprocess.com/courses/relationships




Belangrijk Zelfonderwijs over de Realiteit




Reacties

Populaire posts