Dag 403 Verontwaardigde toon/energie | Zelfcorrigerende uitspraken

Voor context lees Dag 402 Van verbazing naar verontwaardiging naar zelfbevrijding

Wanneer en als ik mezelf realiseer een verontwaardigde toon/energie te mengen in mijn spreken/woorden omdat ik iemand denigrerend hoor spreken over anderen - stop ik en adem ik - ik sta mezelf NIET toe een verontwaardigde toon/energie te mengen in mijn spreken/woorden als ik iemand denigrerend hoor spreken over anderen. Ik realiseer me dat ik mezelf denigreer door onderhevig te zijn aan de emotionele energie van verontwaardiging. In plaats - pas ik mezelf toe als één en gelijk hier in het fysiek en communiceer ik in/door/met een stabiele stem met een ander als mezelf.

Wanneer en als ik mezelf zie verontwaardigen door deel te nemen in onzekerheid of het nou wel is wat ik hoor - stop ik en adem ik - ik realiseer me dat ik mezelf voldoende getraind heb om te horen wanneer ik zelfonoprechtheid hoor, zo niet dan zwijg ik-- zo ja dan sta ik op in mezelf, omdat ik zelf ook zou willen dat de ander mij stopt in mijn zelfonoprechtheid/zelfmisbruik. In plaats - pas ik mezelf toe in en als gevestigd zelfvertrouwen en stop ik zelfonoprecht in een ander zodat we niet beiden vallen.

Wanneer en als ik mezelf realiseer het mensen die in een verbazing deelnemen stiekem kwalijk te nemen dat ze niet begrijpen dat ze het gesprek saboteren - stop ik en adem ik - ik sta mezelf NIET toe het mensen kwalijk te nemen dat ze niet begrijpen dat ze de communicatie saboteren in de deelname in en als verbazing, omdat ik mezelf realiseer mezelf in feite te saboteren door deel te nemen in het kwalijk nemen / beschuldigerkarakter. In plaats - richt ik mezelf op mijn eigen gelijkheidsproces en communiceer ik in eenheid en gelijkheid met anderen als mezelf.
Cultuurdimensies van Hofstede

Ik realiseer me een wereld te creëren waarin verbazing bestaat omdat ik nooit een verschil heb gemaakt door de moed = zelfoprechtheid te hebben op te staan en te zeggen tot hier en niet verder met die bull shit.


Reacties

Populaire posts