Dag 446 Bloedgroep O supplementadvies en mijn consistente suppletie

Ik heb mezelf er weer toe gezet om het volgende consistenter te gaan leven:

De rol van supplementen - zij het vitaminen, mineralen of kruiden - is om de nutriënten die ontbreken in je dieet toe te voegen en extra bescherming te voorzien waar je het nodig hebt. De supplementfocus nodig voor Groep O's is 
- De stofwisseling aanjagen; 
- Toenemende bloedstollingsactiviteit; 
- Voorkomen van ontstekingen; 
- Het stabiliseren van de schildklier.

Het bloedgroep-dieet


Al deze aanbevelingen zijn gebaseerd op de naleving van het Bloedgroep O Dieet

Voordelig/heilzaam/bevorderlijk:
  
-Vitamine B.
 
-Vitamine K.

-Calcium. 
O's moeten hun dieet continu aanvullen met calcium, aangezien het bloedgroep O dieet geen melkproducten omvat die de beste bronnen van deze mineralen zijn. Met de Bloedgroep O neiging om inflammatoire gewrichtsproblemen en artritis te ontwikkelen, wordt de noodzaak van een consistente calciumsuppletie duidelijk.
Calciumsuppletie in hoge doses (600-1100mg elementair calcium) is waarschijnlijk wenselijk voor alle Bloedgroep O's, maar het is vooral gunstig voor O kinderen gedurende hun belangrijkste periodes van groei (2-5 en 9-16 jaar) en voor post-menopauzale vrouwen. Hoewel de niet-zuivel bronnen van calcium niet zo gunstig zijn, moeten O's hen in dienst nemen als pijlers van hun dieet.
-Jodium.

-Mangaan (VOORZICHTIG).

-Kruiden / fytochemicaliën aanbevolen voor O's:
-Zoethout (Glycyrrhiza glabra).

-Blaaswier (Fucus vesiculosis). 

-Pancreasenzymen. 

Dus, vandaag heb ik een pot calcium en kelp gekocht, beide van Solgar. Vitamine B heb ik besteld. Voorheen stopte ik steeds gewoon met deze supplementen omdat ik me nog niet voldoende besefte dat mijn lichaam als bloedgroep O het beste af is met een continue aanvoer/ondersteuning ervan. Dat ik nog temperatuursproblemen heb duidt erop dat mijn schildklieraandoening nog niet genezen is. 

Ik stel mezelf ten doel elke dag de supplementen calcium en kelp in te nemen. En de B als ik die binnen heb.

Reacties

Populaire posts