Dag 447 Bloedgroep O neiging om inflammatoire gewrichtsproblemen en artritis te ontwikkelen

Hier ga ik verder op het vorige blog Dag 446 Bloedgroep O supplementadvies en mijn consistente suppletie en wel met het punt van de relatie van calciumsuppletie en het voorkomen van ontstekingen."O's moeten hun dieet continu aanvullen met calcium, aangezien het bloedgroep O dieet geen melkproducten omvat die de beste bronnen van deze mineralen zijn. Met de Bloedgroep O neiging om inflammatoire gewrichtsproblemen en artritis te ontwikkelen, wordt de noodzaak van een consistente calciumsuppletie duidelijk."

Toen ik  gisterochtend zo in mezelf eens zat te kijken en met mijn aandacht door mijn lichaam ging langs de gewrichten wat calcium dan zou doen en ik aanbelandde in mijn heupen, wist ik ineens waar die focking pijn daar vandaan komt: van ontstoken 'ietsen'/gewrichten/weefsel in mijn bekken! damn dit punt heb ik dus gewoonweg verwaarloosd want dit is me 8 jaar geleden al onder ogen gekomen. Ik voelde/zag toen dat ik als mijn lichaam calcium nodig had en heb deze werking bevestigd gekregen doordat ik daar toen op begon te studeren (biochemie, 'orthomoleculaire geneeskunde', 'reuma' etc.). 

Bloedgroep O neiging om inflammatoire gewrichtsproblemen en artritis te ontwikkelen
 Is die verdomde pijn in mijn heupen artritis?!?
Net zoals toen kan ik nu gewoon ook weer niet zitten eigenlijk zonder voortdurende pijn, die door merg en been gaat. Ik moet dus weer meer liggen waardoor er ook weer werk blijft liggen. Afijn, de cirkel is weer rond en moet doorbroken! De folders die Ingrid me meegaf uit de Vitamin Store over "Verzuring en Uw Gezondheid" en "Ontzuur uw lichaam! (Alka)" confronteerden me wederom met die relatie van zuren, gewrichten en ontstekingen. Het kan dus zijn wat artritis heet wat in mijn heupen aan de hand is - dit wist ik niet - ik dacht dat dat afbraak was maar dat blijkt artrose te heten. Dacht dat het een oude mensen ding is in plaats van een ziekte door verzuring. Ai. En artritis kan overgaan in artrose omdat het harde weefsel dan oplost.  

Poeh wat een openbaring, ik schrik zelf van de diagnose -- ik ga aan de mogelijkheid staan dat ik een serieuze artritis in mijn heupen heb. Dat is ook de enige manier er richting aan te kunnen geven.

Calcium vooral om de zuurgraad te reguleren

Vrijwel alle fysiologische processen in het lichaam zijn in meerdere of mindere mate afhankelijk van calcium. Het in stand houden van de zeer gevoelige zuur-base balans in het bloed en de cellen is daarbij wel het belangrijkste. Calcium is een belangrijk onderdeel van botten en tanden en cruciaal voor onder andere de spiercontractie, zenuwgeleiding, energieproductie en het onderhouden van het afweersysteem. Bron: Circadian
Consumptie van vlees kan ik niet terugdringen; als bloedgroep O heb ik een hoog dierlijke eiwittendieet nodig om mijn lichaam gezond te houden. Het verzurende effect van vlees vang ik op door calcium, zoveel mogelijk gelijktijdig groenten te eten voor het zuur-basebalans en door voort te gaan met natriumbicarbonaat.  

Stress. Dus in ieder geval zaak om mijn calciumspiegel op peil te houden naast het voorkomen van stress = angst. Als ik stress=angst ervaar pas ik zelfvergeving toe, zelfcorrigerende actie en zelfverandering.

Medicijnen slik ik niet.

Het staken koffie te drinken vind ik moeilijk te overwegen maar ga het wel overwegen on de ontstekingen weg te krijgen.

Verder naast een brandneteltheetje vroeg ik me ook af of ik een kuurtje Brandnetel
moest doen. Ingrid bracht het ook op: "Brandnetel maakt urinezuur los uit weefsel".

De Grote brandnetel als geneeskruid


Bloedgroep O neiging om inflammatoire gewrichtsproblemen en artritis te ontwikkelen
Foto Luc Regniers
Signatuur
Het onuitroeibare wortelgestel, de brandharen en de voorkeur voor ruderale terreinen wijst op een enorme weerstand. Brandnetel zorgt voor aarding bij de mens. De wortels van de plant maken de grond los en reinigen de aarde, vervuiling wordt omgezet in mineralen, analoog aan de werking in het menselijk lichaam. De volgroeide plant heeft een sterke geur die wat op urine lijkt, een verwijzing naar de werking op de vochthuishouding en de afvoer van urinezuur. De plant heeft veel haren op blad en stengel, dus een werking op huid en slijmvliezen. De plant is verder vezelig, werkt op verbindingen en psychische veranderingen. Deze plant volgt de mens op zijn weg. Astrologisch valt de Brandnetel onder Mars.
Typologie
Bij een snel geïrriteerd prikkelbaar mens met verzuurd bloed. Ook een mens vol agressie die zichzelf voortdurend in een netelige positie begeeft. Mensen die veel energie hebben, maar zich moeilijk uiten, dit slaat vaak terug op de gewrichten. Tot slot voor de vermoeide en uitgeputte mens, die energie nodig heeft.

Inhoudsstoffen


Looistoffen


  • Vitaminen: A, B, C en K
  • Bitterstoffen
  • Mierenzuur (grote reiniger, bevindt zich in de brandharen)
  • Zeer rijk aan mineralen o.a. calcium, kalium (voor de vochthuishouding), magnesium, koper, silicium, ijzer
  • Xantophyl
  • Histamine (bevindt zich in de brandharen)
  • Veel chlorofyl (ook de door de EU toegelaten kleurstof E140)

Werking


Constitutie

Een zeer groot constitutiekruid, werkt op het hele lichaam, op alle organen als reiniger en versterker. Ook bij osteoporose. Goed kruid bij een afvalpoging. Verder bij hooikoorts door de aanwezige histamine. Helpt door het hoge gehalte aan mineralen ook goed bij spierkrampen. Verder bij elke kwaal die gebaat heeft bij een toevoeging van mineralen. Zeer goede voorjaarsreiniger.

Bloed

Reinigend en stimulerend, opbouwend bij bloedarmoede, betere doorbloeding van de gewrichten, bij het opruimen van gifstoffen in het bloed. Ook goed bij inwendige bloedingen en aambeien. Verder bij hypertensie. Ook bij neusbloedingen, dan de verdunde Ø (moedertinctuur).

Huid en haar

Mensen die snel huiduitslag krijgen door een allergische reactie op voedsel, bij allerlei andere huidaandoeningen, zoals natte en droge eczeem, en ondersteunend bij psoriasis. Verder bij zweren en brandwonden, netelroos en acne. Een goed ingrediënt in antiroos-shampoos.
Spijsvertering

Stimuleert de darmen en de pancreas. Ook bij diarree met veel slijmvorming.

Urinewegen
Een specifiek middel voor een goedaardig vergrote prostaat. Stimuleert ook de nieren. Ook bij blaasontsteking.

En ik overweeg MSM caps voor Natuurlijke verlichting gewrichtspijn.
 

Reacties

  1. Als je stress-angst, en eventueel woede wilt uitbannen is het mss wat om 'Illusies' en 'De Herontdekking van het ware zelf' van Ingeborg Bosch te lezen.
    Verder zou je aan het eind van je doucheperiode de temperatuur zo koel mogelijk kunnen draaien om je lichaam te sterken, waardoor je een goeie afweer tegen ontstekingen krijgt. Wel opbouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je boekentip maar nee, we hebben de methode PRI van Bosch bestudeerd en slechts in hoge mate theoretiserend/beschrijvend bevonden en geen werkelijk afpellen/bevrijden van de lagen aangeleerde/gekopieerde systemen, persoonlijkheden en energieën die we sinds geboorte hebben opgebouwd. Die verdringing waarover Ingeborg Bosch het heeft kan alleen doorgewerkt worden met de tools als wordt uitgelegd door Desteni in o.a. het artikel: Structurele verdringing en vergeving http://desteni.net/index.php?option=com_content&view=article&id=206:structurele-verdringing-en-vergeving&catid=38:sr-artikelen&Itemid=117

      Daarom dient vergeving te worden toegepast op ieder afzonderlijk onderwerp en dient in de praktijk te worden toegepast en te worden geleefd in plaats van alleen maar te worden uitgesproken. Wij zijn vast besloten de mensheid bij te staan, zodat iedereen van zijn vastgeroeste gewoonten en bewustzijnssystemen kan loskomen.

      Ja dat van het douchen doe ik regelmatig - in het zwembad ook na het stoombad.

      Groet!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts