maandag 31 maart 2014

Dag 450 De idee van mogelijke toekomstige schaarste en het effect op mijn besluitproces

Zie de afgelopen serie voor context: 
Dag 446 Bloedgroep O supplementadvies en mijn consistente suppletie
Dag 447 Bloedgroep O neiging om inflammatoire gewrichtsproblemen en artritis te ontwikkelen
Dag 449 Het creëren van wrijving in mijn lichaam | zelfvergevingen

Een punt dat lag achter de consequenties die zich in de fysieke realiteit als mijn lichaam manifesteerde was het punt van dat ik iets maar niet doe omdat ik niet (zeker) weet of ik dit kan blijven doen in de zin van of ik genoeg financiën heb om er de rest van mijn leven mee door te gaan. Bijvoorbeeld een reden is dat ik weer met de supplementen stopte die eigenlijk essentieel zijn als ondersteuning/nutriënten voor mijn fysieke welzijn. Dat vond op zo een onderbewust niveau plaats dat ik het een soort wel opmerkte in mezelf dat het er was maar er niet naar ging kijken of het wel normaal is om dit zo toe te staan.

Arm en rijk

Dit moet een dingetje zijn uit het vadermatrixsysteem want ik zag mijn vader vaak van die dingen 'afwijzen' die goed voor hem zouden kunnen zijn. Dit is de idee van de komende schaarste die vooral door de oorlogsgeneratie als mijn ouders onbewust zo 'geleefd' wordt. Nu ik er zo naar keek begreep ik ook ineens de woorden van mijn moeder die zo vaak zei dat ik moest eten voor de honger die komen ging. Ik begreep daar geen snars van, preciezer, ik kon dat niet. Eindelijk begrijp ik dat! Ik zit in een soort tegengesteld/ polariteitspunt dus want ik doe het liever niet. Ik zie dit in heel veel dingen in mijn leven die ik nagelaten heb op die manier.


Want als ik mezelf voor zou stellen dat ik de rest van mijn leven voldoende geld zou hebben dan zou ik dit punt van suppletie gewoon incorporeren. Bizarre realisatie dat als ik aan een punt in de toekomst denk en daarbij inbeeld dat ik heel arm ben dat ik dan in het huidige moment stop met bijvoorbeeld deze voortzetting van de supplementen.

Hierbij veronachtzaam ik dan ook tegelijkertijd dat ik vanuit het startpunt van schaarste vertrekkende schaarste in feite creëer. Hoe dirigeren we onszelf verder om dit punt van de oprukkende schaarste aan te vatten? Dit is om te beginnen door ons huidig economisch systeem grondig te onderzoeken waarin het grote geld naar de enkelen stroomt en de rest vecht om het 'overgebleven deel' en te gaan werken aan een oplossing/tool waarbij de (nationale) middelen evenredig over de mensen worden verdeeld.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen