Dag 470 Het Creëren van Hartzwakte en -ziekte door Angst

Dag 468 Neigingen en Angst om Flauw te Vallen onder Ogen Zien
Dag 469 Neigingen en Angst om Flauw te Vallen (vervolg)   
Dag 469 Neigingen en Angst om Flauw te Vallen (vervolg) - See more at: http://ademtochtnaarleven.blogspot.com/2014/05/dag-469-neigingen-en-angst-om-flauw-te.html#sthash.cBoFVVUF.dpuf
Dag 469 Neigingen en Angst om Flauw te Vallen (vervolg) - See more at: http://ademtochtnaarleven.blogspot.com/2014/05/dag-469-neigingen-en-angst-om-flauw-te.html#sthash.cBoFVVUF.dpuf
Dag 469 Neigingen en Angst om Flauw te Vallen (vervolg) - See more at: http://ademtochtnaarleven.blogspot.com/2014/05/dag-469-neigingen-en-angst-om-flauw-te.html#sthash.cBoFVVUF.dpuf
Dag 469 Neigingen en Angst om Flauw te Vallen (vervolg) - See more at: http://ademtochtnaarleven.blogspot.com/2014/05/dag-469-neigingen-en-angst-om-flauw-te.html#sthash.cBoFVVUF.dpuf
Dag 469 Neigingen en Angst om Flauw te Vallen (vervolg) - See more at: http://ademtochtnaarleven.blogspot.com/2014/05/dag-469-neigingen-en-angst-om-flauw-te.html#sthash.cBoFVVUF.dpuf
Mijn bloed stroomt niet goed door mijn aderen, waardoor mijn lichaam niet goed kan functioneren.
Na bovenstaande blogs die ik schreef over de ervaringen van bijna het bewustzijn verliezen / flauw vallen en met name de (her)ontdekking dat mijn hart het bloed niet voldoende krachtig rondgepompt krijgt, vallen een aantal dingen nu in elkaar met betrekking tot de fysieke manifestaties die ik ervaar. De wensen die ik door mijn leven heen ervaren heb, houden dan ook verband hiermee, zo onder andere:

Dag 469 Neigingen en Angst om Flauw te Vallen (vervolg) - See more at: http://ademtochtnaarleven.blogspot.com/2014/05/dag-469-neigingen-en-angst-om-flauw-te.html#sthash.cBoFVVUF.dpuf
- veel/excessief sporten/bewegen
- zuurstof aan mijn lichaam toevoeren
- liggen
- als kind omgekeerd in stoelen en banken zitten
- zout eten
- veel water drinken (nee het is geen diabetes of pre-diabetes;)

http://modeltuinenzwanenburg.nl/wp-content/uploads/2014/05/eenstijlige_meidoorn.jpg


Dit verwijden van de vaten door Meidoorn gebeurt vooral doordat de balans herstelt (versnellen of vertragen van hartslag) en als gevolg van verhoogde druk bij de drukaanpassing en snelheid 
waarmee het bloed wordt rondgepompt.

De genoemde punten geven het natuurlijke mechanisme van mijn lichaam aan om zichzelf te willen handhaven zou je zo willen zeggen. Nu ik dit zo overzie, zie ik dat deze wensen/behoeften voortkomen uit het feit dat ze stabiliserend/balancerend werken op de bloeddruk en pompkracht van mijn hart. Toen ik weer onder ogen moest zien dat de angsten/angstenergieën waarin ik deelgenomen heb verwoestend hebben gewerkt op het functioneren van mijn hart besloot ik mijn hart te gaan versterken / ondersteunen met Meidoorn (Crataegus) [1]. Kijk ook vooral op Plantaardigheden.nl voor typologieën e.d. - een zeer leerzame wereld. Jaren geleden kwam ik dit kruid tegen tijdens mijn onderzoeken en resoneerde er gelijk mee; ik heb het toen lange tijd gebruikt.

Vochtgebrek als de meest voorkomende oorzaak van lage bloeddruk
Wat ik me ook ineens realiseerde met het zelfonderzoek/fysiek onderzoek is dat veel vochtverlies tijdens mijn fysiek intensieve werk als postbezorger een zeer nadelig effect heeft op mijn bloedvolume; dat neemt drastisch af waardoor mijn bloeddruk teveel daalt. Wat 'bijt' is dat ik niet teveel water/thee kan drinken onderweg omdat ik dan steeds bij mensen moet aanbellen om te plassen. Omdat ik ook al een lage lichaamstemperatuur heb, kleed ik me 'dik' - met thermo/wollen onderlagen - aan waardoor ik natuurlijk enorm ga zweten tijdens de inspanning maar ik geen kleding uit kan doen als zodanig omdat ik het dan weer koud krijg. Bij thuiskomst blijf ik dan ook uren heel veel te moeten drinken, liters - ik drink water/thee sowieso bij de halve liters lol - bijna zoveel dat het niet meer in mijn maag kan. Duidelijk is dat ik vast zit in een vicieuze cirkel waar ik maar beetje bij beetje uit kan komen. Vandaar dat de ondersteuning met planten/plantengeneeskunde/ fytotherapie zo gaaf is en zeer aan te raden.

Via Ingrid Schaefer - Crataegus:
"De triterpeenzuren en flavonglycosiden van Crataegus bevorderen synergistisch een objectieve regulering van de hartwerkzaamheid en van de bloeddruk, zonder cumulatie. Zij verbeteren primair de coronairdoorbloeding en verhogen secundair de arbeidskracht van het hart.
"

'Vademecum voor de Phytotherapie van H.J. van der Schaap'

http://eigenwijzetuin.be/wp-content/2008/02/meidoorn2.jpg


Met nu natuurlijk de angsten die ik ervaar stoppen, onderzoeken en verwijderen door zelfvergeving is er volgens mij gerede kans op een mogelijke verbetering - zelfs terugkeer naar gezondheid samen met de geneeskracht van mezelf met Meidoorn. Met dat de pompkracht van mijn hart op orde komt, kan mijn bloeddruk zichzelf herstellen zonder dat mijn lichaam daarvoor flauw hoeft te ('willen') vallen.

[1] Study on the influence of vitexin on vascular smooth muscle contractility and to determine the mechanism involved | US National Library of Medicine National Institutes of Health


Onderzoek Desteni, onderzoek het forum waar je uitgenodigd wordt om je uit te schrijven in zelfeerlijkheid en waar eventuele vragen over het Desteni materiaal zullen worden beantwoord door Destonians die hun eigen proces wandelen. Bezoek het Desteni Netwerk waar video's en blogs dagelijks worden gestreamd. Aangeraden is ook om eens te kijken op het Desteni Ik Proces en de Relatiecursus evenals de GRATIS DIP Lite cursus.


Onderzoek Desteni, onderzoek het forum waar je uitgenodigd wordt om je uit te schrijven in zelfeerlijkheid en waar eventuele vragen over het Desteni materiaal zullen worden beantwoord door Destonians die hun eigen proces wandelen. Bezoek het Desteni Netwerk waar video's en blogs dagelijks worden gestreamd. Aangeraden is ook om eens te kijken op het Desteni Ik Proces en de Relatiecursus evenals de GRATIS DIP Lite cursus.
- See more at: http://ademtochtnaarleven.blogspot.com/#sthash.W3abedLt.dpuf

Reacties

Populaire posts