Dag 516 Lichamelijke voeding en mezelf leren vertrouwen - de Zelfcorrigerende Toepassing

Hier volgt de zelfcorrigerende toepassing op Dag 515 Lichamelijke voeding en mezelf leren vertrouwen 

Wanneer en als ik mezelf als een spons met mijn lichaam de energie uit de woorden van mijn omgeving op nemen -stop ik en adem ik - ik sta mezelf niet toe dat er energieën van anderen in mijn lichaam gaan nestelen. In plaats - ben ik me gewaar van de energie in het verhaal van een ander en laat ik de woorden alleen door mij heen gaan.

Wanneer en als ik mezelf zie denken en geloven dat het eten op uur en tijd iets van het lichaam is en wat op uur en tijd moet - stop ik en adem ik - ik sta mezelf niet toe te denken en geloven dat ik op uur en tijd moet eten en dat ik anders doodga. In plaats - 
realiseer ik me dat het vastpinnen van eten op bepaalde tijden van de geest is en in geprogrammeerd is en stem ik me af op mijn lichaam zonder in paniek te raken.

Wanneer en als ik het mezelf erg kwalijk zie nemen als ik 'te laat eet' ten opzichte van wat mijn geest heeft bekokstooft dat een 'goede tijd' is - stop ik en adem ik - ik realiseer me dat ik deelneem in een continue gemurmel van mijn geest op basis van een polariteit die strijd uitlokt in mijn hoofd. In plaats - sluit ik vrede met mijn late tijdstip van eten en plan ik langzaamaan het tijdstip van eten vroeger omdat het vroegere eten me nu beter dient.

Bron foto
Wanneer en als ik mezelf zie deelnemen in de polariteit 'te vroeg' en 'te laat' eten - stop ik en adem ik - ik sta mezelf niet toe deel te nemen in de polariteit van vroeg vs laat eten omdat ik me realiseer dat ik mezelf dat aanpraat op basis van wat ik uit mijn omgeving als kind/de matrix heb opgepikt. In plaats - beweeg ik mij naar een nieuw evenwicht van eten en slapengaan en bereken ik mijn nieuwe tijdstip van eten op basis van mijn nieuwe tijdstip van naar bed gaan zodat er ongeveer 5 uur tussen beide zit.

Wanneer en als ik mezelf realiseer niet hier te zijn in de fysieke realiteit maar 'daar' te zijn afgeleid in mijn geest doordat ik er steeds aan moet denken 'dat ik over tijd ben' met eten - stop ik en adem ik - ik realiseer me dat ergens op de achtergrond zeur in mijn hoofd als mijn geest. In plaats - sluit ik vrede met het zgn. laat zijn met eten en zie dat er niet echt iets aan de hand is.

Wanneer en als ik mezelf zie deelnemen in de polariteit van 'goed' en 'fout' van etenstijden, een vroeg vs laat - stop ik en adem ik - ik realiseer me dat er een strijd ontstaat, een onafgebroken strijd en dat het geestbewustzijnssysteem is ingericht voor mijn amusement om me ergens mee bezig te houden, om mijn aandacht af te leiden. In plaats - leef ik het woord comfortabel en zorg dat ik hier ben in iedere ademhaling als wie ik ben.


Wanneer en als ik mezelf de geest/het geestbewustzijnssysteem zie voeden door mezelf kwalijk te nemen dat ik te laat eet - stop ik en adem ik - ik sta mezelf niet toe dat ik blijf denken dat ik vroeger moet eten omdat ik me realiseer dat denken niet praktisch is zonder corrigerende toepassing. In plaats - geef ik mezelf permissie te stoppen met het voeden van de geest/het denken en voed ik mijn lichaam op een moment dat ik ermee kan leven.


Wanneer en als ik realiseer bang te zijn dat ik niet eet en mezelf niet te vertrouwen dat ik op tijd ga eten en/of drinken - stop ik en adem ik - ik sta mezelf niet toe mezelf niet te vertrouwen met betrekking tot eten en drinken, omdat ik wéét dat ik dit niet eten gebaseerd is op herinneringen en niet meer realiteit is. In plaats - bouw ik weer een vertrouwensrelatie op met mezelf en mijn lichaam 
en luister ik ernaar. 

~~

Ik stel mezelf ten doel te stoppen mezelf te saboteren en onderdrukken en als leven te bewegen naar de beweging van leven.

Ik stel mezelf ten doel mezelf te bevrijden van denkstructuren en cycli van de geest 'hoe het moet/hoort' en het ritme van mijn lichaam te volgen. 

Ik stel mezelf ten doel om leven los te maken van structuur en ontwerp om naar dynamische beweging als zelf hier te bewegen.

Ik stel mezelf ten doel te zien, realiseren en begrijpen dat het lichaam zelf kan aangeven wanneer het eten/drinken wil. 

Ik stel mezelf ten doel zelf het sturende principe van tijd te worden.

Ik stel mezelf ten doel de vertrouwensband met mezelf en mijn lichaam te herstellen in relatie tot voeding.

Ik stel mezelf ten doel verder uit te zoeken of het fabel of feit is dat het lichaam zich het fijnst voelt bij vaste waak-, slaap- en eettijden.

Reacties

Populaire posts